tirsdag den 26. juni 2007

Lækkerier!

.... skal vises frem! Meget er sket siden sidste gang jeg bloggede. Både min søn og jeg har haft fødselsdag, vi har nemlig på samme dag.
Så I kan nok regne ud at en bedre fødselsdagsgave end den jeg fik for 11 år siden skal man lede efter længe!

Og så alligevel: blomster af mit arbejde, en flot tegning af min datter Nina (læg mærke til de Hollandske flag!) og en rigtig lækker grillpande + 2 znapseglas af Bjarne og børnene. Troede enlig ikke det kunne fås til induktion, så jeg havde opgivet tanken om en sådan lækker pande, men dér har Bjarne lige fundet frem til en solid sag!

Også fra Bjarne og ungerne har jeg fået bogen "Strik a la Carte" fra Marianne Isager, biblioteket var måske nok ved at være træt af mine forlængelser af denne bog, men nú har jeg den.....selv!












Og, hvis ikke dagen var hel god i forvejen, så blev den helt perfekt efter jeg pakkede den sidste gave ud. Den havde ellers været pakket ud med øjnene rigtig mange gange. Det er min gode veninde Laila som har sendt det til mig, og pakken havde lagt en lille uges tid, og nøj, hvor den brændte, men når man nu - som jeg - bliver 30,4 + moms så burde man nok kunne styre sig og vente indtil selv dagen, som altså var den 22. juni, og det gjorde jeg så, men det var svært.......rigtig svært!

Tilbage til indholdet: I kan se det allerede lidt oppe i toppen af dette indlæg, der ligger der nogle bundter på bogen, men I får lige et billede her af hele herligheden. 15 nøgler af det blødeste 100% merino uld i superwash kvalitet fra Schweiziske Lang Yarns. Og det i den flotteste grønne farve.

I bliver nød til at få et billede mere her, hvor farven kommer meget mere til sin ret:









Nu er jagten gået ind på det helt perfekte opskrift til dette lækre garn. Halvdelen af det er øremærket til Eris fra http://www.girlfromauntie.com/, men der er mange nøgler, og jeg vil gerne prøve at strikke af den, så nu bladrer jeg fibrilsk igennem nogle strikkebøger, for jeg SKAL have den på pindene.....snarest!

2 kommentarer:

Laila sagde ...

Hej Tineke

Og hvis det sä ikke er nok, sä er der sikkert noget tilovers fra Ninas trøje. sådan et stump pigebarn kan umuligt bruge 500 gram Merino uld!

Men jeg er glad for at du synes om garnet - nu har de heller ikke mer' hos Lang Yarns i Rieden

Imorgen skal jeg afsted igen! Altså til Lang Yarn's Fabriksudsalg.

Uha hvor skal jeg gramse....

Githa sagde ...

Et forsinket tillykke til dig Tineke med dagen :-)

Lækkert garn du har fået fat i der må jeg sige. Du har da travlt med alt det du skal nå at få strikket.
Nå ja øhhhh, jeg må vist hellere lige skynde mig at få fejet for min egen dør ;-))