lørdag den 7. juli 2007

Kiwi trøjen færdig


Så blev den færdig. Og Magnus er glad for den. Han har også gået omkring mig lige siden jeg startede på den, meget interesseret både i bogen, og hvor langt jeg er kommet med strikkearbejdet, så det har været en sand fornøjelse, måske ligefrem lidt stresset :) at skynde mig at lave denne her færdig til ham.

På et tidspunkt røg den dog 1 dag i skammekrogen, jeg var sur på ærmet, simpelthen! I hele opskriften gøres der meget ud af at den strikkes ud-i-et, hættens masker tages op i bullen / masker fra forsiderne tages med dertil, men SÅ, når man når til ærmerne, bliver de lige pludselig strikket frem og tilbage........og på grund af at opskriften ellers var så grundigt, opdagede jeg ikke det, så jeg strikkede på mine strømpepinde derude af, nok 4 pinde før det gik op for mig at det ik' sku' være så'n...............nå.

Jeg kunne jo også bare have læst det ordentligt inden jeg gik igang, sådan er det! Så pillet op, og videre igen. Lynlåsen i, men så gik den hellere ikke længere, så den er ikke blokket endnu, det nås, muligvis først i nattens mulm og mørke, men hvor er det dejligt at se en 3 årige blive så glad for noget hjemmestrikket.

Lige et billede mere, nu med hat på:

Det har smittet, at Magnus har bladret rundt i Hønsefødder & Gulerødder, Jonas på lige 11 år har lige bestilt en Spire trøje, som har nogle seje effekter på ærmerne. Selv om bogens opskrifter kun går op til str. 8 år, er det ikke noget problem. Til min spinkle dreng kan det sagtens gå at følge opskriften til str. 8, dog noget længere.

Nu videre med ugens MS 3 anvisning, det ser ud til at familien er ude i haven, kunne det være jeg liiiiige kunne snige mig til 10 min. tællero? Jeg kunne altid gøre forsøget....

3 kommentarer:

Laila sagde ...

Hej Tineke.

God at se en glad dreng. Jeg ville ogsä med glæde strikke noget til min Sven.
Men nej, det vil han ikke ha'!

Jeg glæder mig til at se jer om et par dage.

Laila i et solfyldt Schweiz

strikkeforsker sagde ...

Hvor er den flot, Hønsefødder og Gulerødder har så mange flotte opskrifter.

Lækker farve til mystery 3 sjalet.

Dorthe sagde ...

Hej Tineke
vil du hilse Laila når du ser hende og sige at jeg har fået diverse mails og at hun bare kan ringe, ellers prøver jeg at fange hende i weekenden
Kærlig hilsen dorthe
ps lækker dreng med kiwi