mandag den 8. oktober 2007

Gider du lige....

Hjælpe mig med det her inden jeg får spat! Der er 76 x 2 = 152 frynser som skal flettes nu, de skal hver have 5 krydspunkter tilligemed, så det er ikke noget som lige kan overstås i en fart.

Jeg fik så lige et godt tip herfra, sæt moar til det....men så'n en har jeg ik' liiiiige ved hånden....´
Nej, spøg til siden, rådet gik ud på at "sæt hver anden frynse på en lang strikkepind, så er der styr på dem, flet nu de andre frynser imellem dem der sidder på pinden, sæt alle frynserne på en anden pind ca. 1 cm nede, efterhånden som de bliver flettet, så sidder de lige klar til at der skal samles masker op i dem igen", så det er jo nemt nok, ikke?
Altså, det er godt at de grå hår er godt skjulte under et bøtte "fordijegfortjenerdetvæske", for ellers.....men jeg prøver!

5 kommentarer:

Laila sagde ...

Hej Tineke

Tippet kommer nu ikke fra mig, men fra Strikke Anette. Ida og jeg var blot budbringerne. strike anette er igang med det andet sjal, sä hun mä have erfaring. Forøvrigt har min Mutter 174 frynser at flette, halvdelen nu for anden gang, for hun havde misset to.*GGGG*

Laila

Charlotte Illum Larsen sagde ...

Hej tineke - jeg er fuld af beunding over dit mod med at gå igang med det sjal - der er så underskønt og smukt..

HANNE sagde ...

øøøøøh, det lyder indviklet....god fornøjelse :-)

Helle from Denmark sagde ...

Hehe...jeg var lige ved at sige......åhh, flet lige næbbet. Er ikke helt med på hvad det er du skal, undtagen det går ud på noget med at flette!!*GRINER* Men kender heller ikke lige den opskrift...muuuhligvis derfor jeg ikke forstår en dyt!:-)

Bubbi Doo sagde ...

Sikke et arbejde du har rodet dig ud i ;-)

Jeg har forresten svaret på din kommentar inde på min blog.