onsdag den 24. oktober 2007

Lige ud ad landevejen strik

Klaralund er altså bare lige ud ad landevejen, men nøj, sikke noget lækkert garn, det Noro Silk Garden! Købt på Ebay, så det var næsten billigt.

Fakta: 9 ngl. Noro Silk Garden i farve 236, strikket på pind 5,0 mm. i str. M.

Ændringer: Flere; bullen er rundstrikket, og striberne passer fint med det forlængede garter stitch mønster som er øverst på skuldrene. Da jeg var stort set færdig med bullen, var jeg ikke tilfreds med længden på trøjen, og den skulle nødig blive for kort.

Derfor, blev det lagt til siden og så strikkede jeg ærme/skuldre stykkerne først, så målte jeg dem på mig, og forlængede så bullen med nok 10 cm for at den kan passe så'n en på 175 cm som mig. Jeg har derfor også kun 9 gram garn tilbage, hmmm, hvad jeg mon skal bruge dét til, tænke tænke...

9 kommentarer:

Laila sagde ...

Nöj, hvor er jeg ikke misundelig!

Knuzer

Laila

Fríða sagde ...

den model er bare så fin, og farverne er herlige.
kh.fra Island
Frida

kludemutter sagde ...

Flotte modeller ;) skønne farver.
De 9 gram bruger du i et filtet tørklæde, som sjov ;o

Gitte B sagde ...

Argh! Den farve er SÅ flot. Og så er det jo bare en lækker trøje...klæder dig rigtig godt.
KH Gitte B

Charlotte Illum Larsen sagde ...

Hvor er din Klaralund dog bare blevet flot... jeg kender godt det der med at skulle forlænge både ærmer og andet - jeg er 1.80...

Dorthe sagde ...

Hej Tineke
det er nogel dejlige farvet til dig. er den blevt blød og lækker. jeg er vild med Noros farver, men lidt skuffet over hvor stift det bliver i strik.
Kram herfra

Anne-Mette sagde ...

Wauh, sikke lækre farver. De passer super flot til dig :-). God weekend.

Helle from Denmark sagde ...

Hehe......NÆSTEN billigt. Den var god!!

Men flotte farver...ville også gerne strikke noget Noro garn...Kureyon tror jeg det hedder...men for fanden.....av min pengepung.....det bliver ved drømmen længe endnu!*GRIN*

Men rigtig gode farver til dig..!!:-)

Tina sagde ...

HAMMER flot trøje :) Jeg har set den flere gange på nettet og suuukket hver gang ;) Noro er så flot, men jeg forestiller mig det kradser en del? Jeg har aldrig rørt ved Noro.