torsdag den 29. november 2007

Tagged...

For nok 2 måneder siden blev jeg tagged, og til min store skam skal jeg inddrømme, jeg kan ikke huske hvilke 3 søde med-bloggere / med-webstrikkere det var som havde tagged mig.


Jeg har også fuldstændig glemt at komme med mine 7 sandheder, men kom lige pludselig i tanke om det i dag, fordi Laila i dag har givet mig en "You make me smile-award", tusind tak skal du have, søde! Den skal jeg lige tænke over.....men i mellemtiden kunne jeg godt lige fyre 7 sandheder af, jeg vælger blot, for jeg har mange af dem :)


1) Jeg lærte Bjarne at kende da vi begge to boede og arbejdede i Kiev, Ukraine, som udstationerede for hver vores teleselskab. Vi savner stadigvæk både landet og den dejlige befolkning. Dette bringer mig straks til punkt nr. 2.


2) Selv om jeg har været i DK i 13 år (damn, så længe?), skal jeg til min skam inddrømme at jeg stadigvæk ikke er faldet helt til, mon jeg nogensinde kommer til det? Og det er nok min egen skyld, jeg kan bare ikke vænne mig til det lidt stive, holde på afstands-agtige facon som hersker her i Sydjylland i allefald. Så min begejstring bliver ofte "slået ned" fordi jeg kan se på folk at de synes jeg er "for môjt". Dermed ikke at sige at jeg ikke kender en del dejlige (strikke)mennesker, det er mere den generelle attitude som jeg har svært ved. Dette fører mig videre til punkt nr. 3.

3) Jeg har valgt at forblive Hollandsk statsborger, da man i Danmark ikke kan vælge dansk statsborgerskab som nr. 2, og jeg vil lige godt ikke have Dansk som nr. 1, og Hollandsk som sekundær, jeg ér og bliver (fordansket) Hollænder. Jeg har så til gengæld hellere ikke gennemskuet endnu hvad jeg går glip af ved dette. Ved Folketingsvalg må jeg ikke stemme, men der har jeg det ligesom med det hollandske parlament......det siger mig ikke så meget. Så politisk er jeg bare ikke, som så bringer mig til nr. 4.

4) Jeg kan godt lide en god diskussion, med gode underbyggede argumenter, og respekterer dem som brænder for en sag. Bare det ikke bliver højtråbende, for det gider jeg ikke. Konfliktsky kan man vidst ikke kalde mig, helt voksen kan man hellere ikke kalde mig, som fører mig til pkt. 5.

5) Jeg synes at en af de mange gode ting ved børn er, at man kan snyde sig til både at lege med dukker, togbaner og i det hele taget være legebarn. Jeg har dog ikke kunne snyde mig til at kunne tage kørekortet i Legoland endnu, det er lige godt for afslørende.

6) Jeg elsker at tage på ferie, og en must er det for mig at få bjerge at se. Ved ikke hvorfor, det kan være min opvækst, hvor vi fra små blev slæbt med til især Schweiz, men også andre europæiske lande, vandresko på, rygsæk med mad i, og af sted op i bjergene. Heldigvis har min DH (har eeeendelig gennemskuet at det betyder Dear Husband, myyy goodness) det lige sådan, så det er jo vældig!!!
Og vi gør på denne måde også meget ud af at vise så meget som muligt af Europa frem for vores børn, mens de vokser op, fordi vi begge er af den overbevisning at det er utroligt sund at møde andre lande, kulturer og i det hele taget vænner sig til at bevæge sig i en verden som mystisk nok bliver mindre og mindre.

7) Last, but not least: jeg elsker at strikke, need I say more?

4 kommentarer:

Laila sagde ...

Hov!

Det der punkt 6!
Er det derfor at vi er blevet venner? Er der noget jeg ikke helt har forstået?

Med smil pä læben fär du et stort kram herfra

Laila i Schweiz

Helle from Denmark sagde ...

Ja, jeg vil da gerne have uddybet nr 7 lidt!*GRIN*

Tina - omme i London sagde ...

Sjovt med din nr. 3. Selv har jeg opgivet mit statsborgerskab, netop for at faa lov at stemme til parlamentsvalg. Det tog mig mange aar at tage valget, men da det foerst var taget var jeg slet ikke i tvivl om at det var det rigtige at goere.

Tineke sagde ...

Laila: tjaaaa, man ved vel aldrig :)

Helle: thi hi, det skal jeg lige tænke over....

Tina: det er godt hvis man ikke er i tvivl om sit valg, jeg kan se at også din beslutning er gennemtænkt, jeg har taget min op til revidering nogle gange, men jeg er også fortsat glad for mit valg.