søndag den 23. december 2007

Den skal svede, skal den!



Klar til ovnen, ca. 2 timer så er den gris vidst barberet.......eller måske bare stegt. Den skal steges i dag, for i morgen optager kalkunen alt pladsen i ovnen. Mere om kalkunen senere, for den er bare så moderne, eller måske bare dummy proof (perfekt til mig i så fald), og dét skal I se!

Vi skal rigtig planlægge tiden i køkkenet op til julen, for Bjarne plejer at stå for desserten. Vi synes at ris à l'amande er for tungt sådan efter alt det mad, så derfor laver han citronfromage, og det smager så englene synger. Sådan en lækker dessert tager tid at lave, meget plads og rigtig mange skåle.

Hvordan det præcis laves ved jeg faktisk ikke engang, vi holder os lang væk fra køkkenet når der i gang i citronfromage-fremstillingen. For desserten, dén har vi respekt for, og den skal være i orden! Og en mandel? Den kommer han selvfølgelig i! Den bliver lagt klar som det første siden julen 2004, hvor den blev glemt, og vi gumlede og spiste og skrabte fadet, indtil afsløringen kom........men pyt, smagen var fantastisk.

Alt det small-talk her på bloggen, jeg ved det, men hvis man nu ikke har noget som helst at berette om strik....jeg synes bare slet ikke jeg kan få nogle af de store ting i gang, så jeg muntrer mig med en bette halsklud, den er snart færdig, og så kunne det være jeg vil lave en Koolhaas hat som passer til.

2 kommentarer:

Laila sagde ...

Sådan en Koolhas Hue skal Sven ogsä have. Skal blot liiige lave en strikke prøve i Karismaen.

Laila

GitteB sagde ...

Small talk er da fint nok - stadig muntert at læse med, jo :-) Tingene behøver ikke være så gennemtænkte altid - jeg synes, det er skægt at læse om, hvad du laver, når du ikke strikker, ihvertfald. Ellers kan du jo kigge min blog - jeg er ikke en hak 'bedre' :-)))).

Hav en skøn jul!

KH Gitte B