onsdag den 26. december 2007

Hollandsk jul











Første juledag fejrer vi altid hollandsk jul. Ikke fordi hollandsk jul nu har nogle bestemte madtraditioner, men derfor er det sjovt at gøre det på den måde som jeg kan huske fra min barndom. Og derfor fejrer vi første juledag med enten at raclette eller gourmette. Min 20 år gamle grill er endnu engang fundet frem, og børnene er også klar, det er sjovt at se hvordan enhver tænker sig nøje om inden der fyldes noget i de små pande, eller lægger noget på den varme sten. Det er såmænd ikke mængderne af mad som kommer på bordet for de er små, men at der er en masse forskellige ting at vælge i mellem. Den store hit er dog hvert år noget så simpelt som pandekager....










Begavet blev vi voksne også. Alle 3 har de været flittige, så disse kunstværker stå nu til udstilling, og skal selvfølgelig også tages i brug / hænges op.

3 kommentarer:

Laila sagde ...

Hej søde Tineke

Det er dejlig at bare fejre som man har det bedst. Traditionerne laver man selv.
Vi spiser heller ikke flæskesteg, eller and, som man eller ville göre. Derimod stär menuen ogsä pä raclette. Det er børnenes livret, og det er sä dejligt let.
Og sä skal jeg nok sørge for at du fär noget rigtigt racletteost. Hvor stor var det lige at fryseren var?

Knuser

Laila

Tanterne, Charlotte sagde ...

Det er sjovt som man glædes over børnenes frembringelser. Og selv om jeg slet ikke kunne forestille mig det før jeg fik børn, så får de hæderspladsen.

Tanterne, Charlotte sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.