søndag den 30. december 2007

Julegaven som bare er aaaaaaaaaaah
























Jeg har fået lækre julegaver, nogle jeg havde ønsket mig, og nogle ting som ungerne har lavet, og som man jo altid bliver glad for.

I går ringede postmanden på døren: "denne her vil jeg ikke bare smide i brevsprækken, så værsgo!". Jeg tog imod i morgenkåben, og kan efter en hurtig kik i spejlet se hvorfor han havde så travlt med at komme væk igen..........men det nu til side.

Det er min søde veninde Laila, som har sendt mig denne lækre bog Knitting Lingerie Style fra Joan McGowan-Michael. Og hvad for en bog!! Der er umiddelbart allerede disse 9 mønstre som jeg bare skal strikke i det kommende år, mønstre med fine detaljer, flot finish og selve opskrifterne ser gennemarbejdede ud, nogle med tydelige diagrammer som tillæg, herligt!
Udover det også lidt historie omkring lingerie, så der er en forklaring på hvert model, og hvor og hvordan det blev brugt i gamle dage.
Bogen er allerede nu blevet en af de nye favoritter, helt på højde med Lavold's, Knitting Nature og Isager's præstationer.
At jeg ikke har slået op endnu til en af disse, skyldes blot at jeg har en aftale med mig selv om at jeg skal gøre nogle ting færdig før jeg starter på mere......og det vil jeg prøve at holde, jeg forsøger, vil gøre mit bedste............jeg lover...............næsten.

7 kommentarer:

Tina sagde ...

Nøøøjjjj nogen lækre ting der gemmer sig i den bog :):) jeg kan se indtil flere bluser jeg ville elske... Mums! Sød veninde du har dig!

Laila sagde ...

yeees, en meget söd veninde......vil jeg bare lige sige...nu sidder veninden selv og bliver lidt misundelig.....og det er som bekendt en grim følelse...

nej, spøg til side... Jeg håber at du bliver glad for den. Jeg ved at du har ønsket dig den i meget lang tid, og du har fortjent den!

Knuser fra din søde veninde i Schweiz

Laila

CresceNet sagde ...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Tanterne, Charlotte sagde ...

Den ser rigtig lækker ud den bog. Måske biblioteket er leveringsdygtig så jeg kan få et kig.

Mona sagde ...

Lækker bog,jeg kan godt forstå du glæder dig til at kommer igang med at strikke nogle af de flotte bluser:-)

Anonym sagde ...

Det er da rendyrket GUF. Forstår godt din glæde - og din tvivlende holdning til, om du overholder din aftale med dig selv. Nogle ting er bare for svære, ikk'????

KH Gitte B

Karina sagde ...

Der er da for mange over-lækre ting i den bog. Den må da nok på listen over bøger jeg er nødt til at eje. Er spændt på, om du kan holde din aftale....:-))
Godt Nytår!
Karina