tirsdag den 15. januar 2008

Det troede jeg lige godt aldrig...





...men ikke desto mindre blev jeg i går aftes søreme færdig med min Mystery Stole 3, forundringen har ikke helt forladt mig endnu, for den har i den grad drillet mig, ikke mønstret som sådan.....næææ, jeg blev fanget af Mystery-delen, og også i den grad lidt skuffet, så at sige.



Jeg kan derfor også godt huske lige præcis hvornår jeg gik i stå, for der udkom den clue som afslørende at designet ikke blev symmetrisk, og dét kan min symmetriske jeg bare ikke lide!! Således kom den til at ligge i et hjørne af strikkekurven. En gang i mellem kastede jeg en vred blik på den assymestriske grimme sag. Lige indtil nytårsfortsættet om at tømme garnkurven mindede mig om den igen.


Garnet er ellers fantastisk, Zephyr Silk/Wool men håbløst at trævle op, så der var kun 1 ting at gøre, at strikke den forbistrede stola færdig. Den skal være en gave til min mor, og jeg er ret sikker på hun både bliver glad for den, men også kommer til at bruge den, og så har indsatsen ikke været forgæves.











12 kommentarer:

Laila sagde ...

Tineke, du er bare sä sej....

Laila

Mona sagde ...

jeg synes den er rigtig flot..Selv om den ikke er symmetrisk,kan den jo godt være flot når den kommer på:-)!

Bettina sagde ...

FLOT klaret! Sjovt, jeg har osse fået et flip med at få ting færdige, i hvert fald det, jeg begynder på...

Jeg har faktisk set MS'eren sidde rigtigt flot på folk vha. en nål, netop fordi den er asymmetrisk...men jeg kan heller ikke klare sådan noget normalt, og jeg nåede heldigvis ikke ret langt på MS, før det afslørende clue blev offentliggjort. :o/

Jette sagde ...

Flot er den da blevet, selvom jeg også er den symmetriske type, har haft min på til bryllup og den sad godt. Din mor bliver helt sikkert glad for den..

Tina sagde ...

Lige den der, er skyld i at jeg endnu ikke har turdet melde mig til sådan en mystery ting ;) Jeg kunne heller ikke klare den voldsomme symetriforskel.

Men hvor er det godt den trods alt ikke er helt forgæves ;)

Angelika sagde ...

den er rigtig flot- selvom den ikke er symetrisk :-)
Din mor vil sikkert blive glad for den !
kh
Angelika

Tineke sagde ...

Det er bare dejligt at få ryddet garnkurven i hvert fald, men det giver godt nok startitis!

GitteB sagde ...

Den er altså flot - symetrisk eller ej. Forstår godt dine forbehold - og så er det da godt, at du har fundet en glad aftager :-).
Men den er altså flot. Og jeg synes, det er i.m.p.o.n.e.r.e.n.d.e., at du gør noget færdigt, som du faktisk ikke bryder dig om.
KH Gitte B

Tina sagde ...

Tineke... du har fået en "you make my day" award, ovre på min blog :)

Bodil sagde ...

Den er rigtig flot - og smukt garn!

nurhanne sagde ...

Flot!

Bim H-D sagde ...

Hm... ja, det kanske finns en tid för mig också att bli färdig med denna? ;) Men, tunt svart garn, med illgröna pärlor... Ja, bara det bli lite mer ljus ute - så kanske min också blir klar? ;) Bara själva svanens tail som saknas, resten ÄR färdigt ;) Alltid något, hihihi...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som tänkt bli klar med min... men, inte i mörkret nu ;)