søndag den 13. januar 2008

Flore hat




Er nok ikke en UFO, jeg startede den lige hurtigt her 1. januar, og så var den ged da hurtigt barberet. Jeg elsker opskriften, den finurlige sammenstrikning, meeeen man skal ikke lade sig narre af den manglende montering for der er rigelig med ender at hæfte bagefter.
Faktaboks: sort & hvid merino uld fra Garnstudio (nyhed) og den grønne er Lang Yarns merino som er ganske lidt tyndere, men uden betydning for resultatet. Strikket på 2 x rundpind 3,5 mm, da man strikket en farve og den næste farve, så lægger den ene lag udenpå den anden og så strikker sammen. Alle "flapper" er dog efterfølgende syet fast på hætten, for at undgå at de ruller om.
Den er både godkendt og taget i brug, faktisk i sådan en grad, at jeg lige skulle børste det værste sand væk, før jeg kunne fotografere Magnus i den (som ikke går i nattøj i morges kl. 10.30, vel?), men så er det heldigt hele huen er i superwash materiale, og vaskemaskinen...tja, den kører alligevel stort set altid.

5 kommentarer:

Laila sagde ...

Sä kan drengen rigtigt lade sig se i børnehaven i morgen...

Dorthes Hobby sagde ...

Hvor er den sej!!!

Knus fra
Dorthe

enaj sagde ...

Den er supercool, og hvor er det dejligt at lave noget som de vil bruge.

Mona sagde ...

Den er sej, og dejlig varm:-)

GitteB sagde ...

Superflot! Den er jeg da rigtig vild med - både sjov og flot.
KH Gitte B