tirsdag den 1. januar 2008

Godt nytår!

Først og fremmest: GODT NYTÅR til jer alle sammen. Så har vi fejret nytår og det blev skålet behørig ind, må der siges. Vi spiste aftensmad med nogle venner, vi har haft den tradition i 14 år nu, og den holder vi fast i.

Bagefter hjem, for da vi for 2 år siden holdt nytår herhjemme, og naboerne lige pludselig allesammen sad i vores stue, var det faktisk hyggeligt og dejlig uforpligtende, det skete bare spontant. Så synes nogle andre naboer at de kunne holde "åbent hus" sidste år, og i år var der så et nyt hold som meldte sig på banen, en hyggelig ny tradition. Det forgår stille og roligt, på børnenes premisser, som også indebærer at der skal fyres lidt krudt af hver time, og både ung og gammel hygger sig.

Det er nok ikke alle som har det lige godt i dag, for der har ikke været mange udenfor. Vi var lige 2 friske kvinder som fejede alle rester sammen og fik det væk i sækker, så er der ingen børn som kan blive fristet til at samle rester og fuser op.

En opgørelse over hvad jeg har strikket sidste år, den har jeg heldigvis holdt løbende vedlige, og det er da sjovt at se tilbage på. Det er første gang jeg har sådan "holdt liste", takket være bloggen, og så nu også Ravelry.

Jeg kan dog hurtig lave en lille liste over det jeg ikke fik strikket:

1. Mermaid (den piner mig lidt, for den har jeg nu haft på listen lige siden den udkom, er det 2,5 år siden?)
2. Paradoxical Mittens, den fænger bare mit øje hver gang jeg ser et billede, mon jeg skulle lave et par som matcher min hue & halstørklæde.....
3. Kinajakke, som er set færdig på nogle blogge, den ér jo bare flot, så den skal begåes på et tidspunkt.
4. Leaf Panel Top (Karabella Yarns købt hos Kpixie.com), jeg opgav i maj måned, selv om jeg havde professionel hjælp ved min side, mit hjerne ville bare ikke være med, det er meget bedre nu, så den skal strikkes i år, skal den!
5. Flore Hat (købt hos Knitwhits), til Magnus, men vinteren er vidst først lige begyndt.
6. Trekant af Karen Noe
7. Livstykketrøjen fra Geilsk

Det er så'n lige det som hopper i hukommelsen lige nu, og jeg skriver det her, også lige så meget for at holde mig selv op på det. Jeg har også fået den lækre bog der, som der i hvert fald også skal arbejdes med. Og så er der Knitting Nature fra Norah Gaughan, som jeg sleeeet ikke er færdig med, Fitted Knits fra Stefanie Japel, som jeg knap nok er begyndt med, Simple Knitted Bodice fra Zephyr Style er også superlækker, Japan og Strik a la Carte fra Isager, noget fra Elizabeth Zimmermann og så og så og så.....er det lige før jeg går i selvsving.

Hvis du stadigvæk hænger på her så vil jeg ønske, endnu engang, godt nytår til jer alle sammen!!

11 kommentarer:

Tina sagde ...

RIGTIG godt nytår Tineke :):)

Mona sagde ...

Også rigtig godt nytår til dig Tinke:-)

Tanterne, Charlotte sagde ...

Godt nytår. Sikke hyggelige nytårstraditioner I har.

Laila sagde ...

Hvad er nu det for en "dårlig samvittigheds" liste?
Vi gør som det passer os, i det tempo der passer os...eller hvad?
Men gä du bare i krig....garn har du jo mere end nok af.....

En hilsen med smil pä læben.

Laila

Karina sagde ...

Ja så åd blogger lige min kommentar, men jeg prøver lige igen:
Godt nytår til dig også og tag så lige en dyb indånding og fokuser på ALLE de fine ting du HAR strikket i året der er gået. Det er jo ikke så lidt. Men du har ret i at der er mange lækre bøger og at inspirationen står i kø for at få lov til at blive realiseret. Det er guld værd!
Hilsner fra
Karina

ElinF, Hinnerup sagde ...

Også godt nytår til dig, lad nu ikke den liste give dig stress, jeg mærkede det selv da jeg lavede en - det er jo en kort her og nu liste, som så let kan ændres, der er jo så meget at vælge imellem, og der kommer hele tiden nyt til - så skulle vi ikke i stedet love os selv at vi her gang vi startet på et nyt strik, vælger det vi har mest lyst til at strikke ?

Anne-Mette sagde ...

Bedre sent end aldrig - godt nytår også til dig :-). Jeres nytårsaften lød rigtig hyggelig. Jeg kan godt forstå, du er glad for din nye bog - flotte modeller.
Mange hilsner
Anne-Mette

Gitte B sagde ...

Selv GODT NYTÅR. Hm...joh..altså slap lige af quinde :-) Sikke mange lækre sager, du sådan lige liner op her på dag 3 i det nye år :-)))).
Læste lige din kommentar om ærmerne på Kiwi - og blev reddet på stregen. Skulle lige til at gå i gang med at strikke rundt og rundt :-). Pyh ha. Men den er snart FÆRDIG.

KH Gitte B

Vivian sagde ...

Du godeste for en masse lækre sager du lige remser op, hér kommer vi da vist ikke til at kede os i 2008? :-)

Rigtig godt Nytår ønskes du og din familie!

KH Vivian

Bodil sagde ...

Det lyder rigtig hyggeligt, sådan at holde "åbent-hus! med naboerne, det kunne jeg godt tænke mig..

Bettina sagde ...

Et forsinket, men ikke mindre velment, GODT nytår, Tineke...mon vi kommer på flere Strik-In-afveje sammen i året, der kommer? Jeg håber faktisk.... :o)