lørdag den 19. januar 2008

Zimmermania



har fundet sin vej til denne matrikel. Jeg har nogle af hendes bøger. Fælles for dem at der ikke er brugt krudt på superflotte farvebilleder eller andet styling.....nææææ, det er strikning pur som der er tale om her.

Og så skriver hun simpelthen bare så sjov og godt. F.eks. ved en opskrift omkring strik af en rullekrav: "strik rib indtil du ikke gider mere"...........og dermed basta. Det er en vejledning som man kan forstå, ikke?

Nå, men det var nu mine nye luffer jeg vil skrive om, det er Maj månedens projekt 'Mittered Mittens' fra bogen Elizabeth Zimmermann's Knitter's Almanac, med en projekt for hver måned.
Faktaboks: strikket på p 4,5 mm og kun 32 masker, hvor der i opskriften bliver angivet 48 masker (og pind 5,5), men opskriften kan utrolig nem tilpasses til enhver garntykkelse, blot maskeantallet kan deles med 4. Det har kun taget et par timer at strikke den, hyggelig bitte hurtig en, og jeg har brugt 39 gram Noro Silver Thaw. Rigtig en par guffe luffe luffer.

6 kommentarer:

Angelika sagde ...

Flotte luffer !
Strikkehilsner
Angelika

Bettina sagde ...

De er godt nok floooootte! Hende EZ kan altså noget, og garnet hjælper bestemt en hel del (bare man havde råd/prioriterede det en gang)

Tineke sagde ...

Noro garn ér lækker garn, nu fik jeg lige fat i lidt på udsalg.....men nu må jeg nok hoppe over en lækker strikketaske så :)

Glæder mig til at se din taske, Bettina.

Mona sagde ...

De er bare flotte og lækkere:-)

GitteB sagde ...

Hm - de er da vildt skønne, de luffer. Hvorfor er det lige, at min ønskeliste bliver længere hver gang, jeg er her forbi???? :-).
Har jo liiige noget Noro et sted...

KH Gitte B

HANNE sagde ...

De er skønne :)