søndag den 3. februar 2008

Gråååååå gaaaaaaaaaab

Jeg ville gerne have vist billeder her af noget fremskridt på min Kina jakke, men jeg vil nødig få jer allesammen til at falde i søvn, så I bliver sparet for denne oplevelse.
Den har stået på ærme strik til jakken de sidste par dage, og det er grå riller og riller og riller, hov! en udtagning i hver side, og så riller og riller og riller.

Og, som den kloge kvinde jeg er, strikker jeg samtidig på Tomten, bestilt af mindstemanden, og den skal være sort........, for at det ikke er slemt nok, så består Tomten af................riller og riller og riller.

Men, det skal ikke være noget som slår mig ud, jeg har dog for en sikkerheds skyld aftalt med mig selv at Kina jakken skal strikkes færdig, før der slåes op til noget nyt og (væsentligt) mere spændende, for så er jeg bange for at den ender i skammekrogen.

Så intet er så skidt at det ikke er godt for noget, for så har jeg tænkt maaange tanker om hvad jeg skal strikke som næste projekt. Jeg tænker lidt i aran, flotte snoninger. I hvert fald noget med lidt kød på, så at sige.

Nu skal vi snart til fastelavnsfest, og slå katten af tønden. Håber at det lykkes mig igen i år at undgå at få svunget en kølle i hovedet, mens jeg manøvrerer mellem festklædte børn, tønder og stadigvæk holder styr på Magnus alias Superman.

God søndag derude....

kl. 13:27: Tilføjelse, sidder og snakker med søde Laila as usual, hvor vi ynker hinanden lidt for denne jakke, hvor resultatet nok skal blive flot.....og hun synes jeg var lidt hurtig færdig med ærmerne......hun havde ret, jeg har udtaget hver 6. i stedet for hver 8. pind, godt jeg ikke var startet på ryggen endnu....pyha!

8 kommentarer:

Mona sagde ...

Glæder mig til at se kinajakken-)

God fastelavns fest:)

Laila sagde ...

Ja, jeg syntes virkeligt at du var blevet forbandet hurtig med de pinde der...Men nu har jeg et åndehul igen. Jeg mä vist heller til at komme fremad med de ærmer.

Laila

Bettina sagde ...

Hehehe...så'n strikker jeg osse for tiden, med hovedet under armen, hvilket resulterer i optrevling af halve og hele arbejder. Det er simpelthen for tovligt, for tænkt alt det, man kunne nå at få strikket, hvis man gjorde det rigtigt fra starten af? ;o)

houseofcharlotte sagde ...

Uhhhh - det lyder som en ordenlig omgang "pligtstrik" - eller hvad skal man kalde det ellers - og egentlig er det mærkeligt - for masker er vel masker - uanset hvilken farve man strikker i... hilsner fra Ærø

Louise sagde ...

Jeg glæder mig meget til at se det færdige resultat:-)

Håber forresten ikke du fik nogle kølle i hovedet igår

Knus Louise

Dorthe sagde ...

Hej Tineke.

din kinajakke bliver helt sikker flot. ærmeren skal bare overståes så sker der lidt igen. Det gode ved modellen er at man er nødt til at strikke ærmerne ellers kan man ikke komme videre og det tror jeg gør at man bliver færdig og ikke får en ufo i kurven.
klø på jeg glæder mig til at se den færdig

Tina Olsen sagde ...

Hej Tineke...
Jeg er sikker på det er hele besværet værd..se du bare at komme over rillerne;-))
Jeg glæder mig også til at se den..knuser

Erna sagde ...

Hej Tineke,

Det er besværet værd... jeg har lavet min for ca. 1 år siden

Hilsen

Erna