tirsdag den 18. marts 2008

Bryllup på Mauritius

Vi er blevet indbudt til bryllup. Den skal stå den 17. december i år, og det er vores niece (det er nu min svoger og svigerinde's niece) fra Norge som skal giftes med en flot Mauritianer.

At komme af sted, os 5, bliver ikke let, men vi vil gerne sende en personlig gave, og så tænkte jeg straks på noget strikket.
Men hvad strikket man til en brud, jeg kan godt finde en brudesjal (f.eks. Isagers), men er det traditionsrigtigt? Har brude ikke oftere en stola over armene, eller…??
Det er i god tid, jeg ved det, men det skal klemmes ind i mellem mine andre ting, for to-do listen er i forvejen af en -ahum-rimelig længde. Har I måske et godt bud? Jeg håber det...

6 kommentarer:

Charlotte Illum Larsen sagde ...

man skal følge sin første tanke - det brudesjal vil følge hende længe og hun vil tænke på sit dejlige bryllup og dig - hver gang hun tager det frem og på - og sådan et er jo en klassiker. Jeg stemmer for brudesjal. Knus fra Ærø

Jette sagde ...

Ja, det ville være flot med et brudesjal, og det kan jo bruges altid derefter, eller en stola, der findes jo så mange flotte..

nurhanne sagde ...

Det er ikke alle der kan lide de trekantede sjaler, så jeg ville nok vælge en stola. Et enkelt mønster, men i noget rigtigt lækkert garn ?

Vivian sagde ...

Hmmm, jeg ville staks kaste mig over et Cap Shawl som er rundt, fra Victorian Lace, det vil være FANTASTISK i hvidt! Men jeg er jo også miljøskadet og helt AFHÆNGIG af både sjal og mønster *G*

Mange hilsner Vivian

Susanne sagde ...

Hmm - jeg synes nu sjaler er mere anvendelige som trekantede og stola'er kan jeg slet ikke se fidusen i :o) Glæder mig til at se HVAD du ender med !
Kh
SUsanne, som er vildt misundelig på dine fugle fra sidste indlæg :o)

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Jeg er helt klart med paa brudesjalet. Personligt foretraekker jeg et trekantet sjal, men uanset faconen, saa skal den nok blive et hit hos bruden.
Kunne I ikke komme til at afsaette boernene hos besserne og tage jer en lille ferie i Mauritius; det lyder i hvert fald fristende!