søndag den 2. marts 2008

Mermaid og Morning Train Scarf

Lidt lavede jeg i toget, turen fra Vejen til Roskilde tager ca. 2,5 time hver vej. Sjovt hvordan man kan falde i snak med dem man sidder i kupéen med, når man strikker.

Fra turen til Holland havde jeg 2 nøgler Rowan Tapestry, lækkert garn, som bare skreg om at blive til en Morning Surf Scarf, her omdøbt til Morning Train Scarf.

Den bliver bare lækker. Et mønster selv jeg kan memorere, og det vil sige, så ér den virkelig enkel.



























Udover det er jeg kommet liiiidt længere med min Mermaid, den havde jeg nu med da jeg var sammen med Dorthe og Laila, jeg strikkede en hel kile - hø hø - for derefter at trævle den op igen, den sad på den forkerte side. Sådan går det når man knævrer mere end man ser på strikketøjet...men pyt, jeg var vidst ikke den eneste som trævlede op, jeg nævner ingen navne.











Som kan ses her, så er garnet jeg strikker med 3 tråde maskingarn, i en kashmir blanding som jeg sidste år købte hos Ingeborg. Garnet er bare lækker, men for (man må ikke bande), hvor er det koncentreret strikning for ikke at ramme i mellem disse u-tvundede tråde. Farverne er smukke, og jeg glæder mig til at få den færdig. Det koksgrå garn er shetlandsuld fra BC i Kolding. og det håber jeg på vil holde lidt styr på den bløde kashmir blanding, men det vil tiden og en vask vise.

5 kommentarer:

Merete sagde ...

Hej
Hvor er både tørklæde og trøjen i nogle smukke farver.
Kan du have en god søndag

Merete sagde ...

Hej
Hvor er både tørklæde og trøjen i nogle smukke farver.
Kan du have en god søndag

Laila sagde ...

Du er bare sädan en drillepind...du skal være sød ved mig, mit ego lider under mine mange misfostre fra den sidste tid!

men det er egentligt typisk af mig. Snak, pjat og vellykket strik fungerer ikke hos mig!

(K)nuser

Laila

Dorthe sagde ...

Hej Tineke. både dit tørklæde og din mermiad blier så flot.
tak for sidst

schjerning sagde ...

Rigtig flot tørklæde - det garn ser rigtig lækkert ud :-)
Jeg strikker også når jeg kører med tog - og får intereserede blikke, men er endnu ikke faldet i snak med noget.
Hilsner Stine