søndag den 2. marts 2008

Søndag...

Dejligt det er søndag i dag. Vi skal ingenting-dag. Og det gør godt, ikke kun mig, men alle her i familien. Ældste sønnen har haft en kammerat over og sove. Så lige nu sidder der 4 børn i nattøj og bygger med LEGO og der kommer hyggelige lyde fra værelset.
Jeg har allerede været ude og løbe i dag, så nu er det vidst fuld tilladt at slappe af og kigge tilbage på ugen der er gået.

Sidste lørdag var jeg som bekendt over og besøge Dorthe, som havde besøg af Laila, og det var bare en fantastisk dag. Hvis ikke Laila havde været fornuftigt og kigget på uret, da vi sad og hyggede os rundt om bordet, så havde jeg ikke nået toget hjem om aftenen. Vi faldt bare i snak med det samme, hyggede igennem, drak en masse lækker kaffe, spiste god kage og mad og tiden fløj.

Det var en kæmpe oplevelse, og et venskab som jeg er overbevist om vil holde livet ud. Tak, I dejlige qvinder!

Her nogle billeder af dagen, først fra togturen, 2 storsmilende qvinder og en kage....og hvorfor så et billede af en kage. Jo, den ståede på bordet foran os og duftede så dejligt, og det gjorde den længe....tallerkener var der ikke, gafler hellere ikke, så Laila og jeg talte om, mon den var til pynt. Meeen, vi gjorde nu vores bedste senere, for kagen blev stor set spist, den smagte bare så godt, og opskriften fik jeg da også med hjem, så den skal bages, snarest, jeg har ingredienserne hjemme.




















































Endnu engang tusind tak for en dejlig dag, Dorthe, din store gæstfrihed og naturlige hygge. Og Laila, hvor var det bare skønt at se dig igen............

Og så er der de dage hvor jeg tror jeg kan det hele, så om søndagen var vi til fødselsdag hele dagen. Mandag gik også stadigvæk fornuftigt, men så blev det tirsdag. Og der kom smækket.
Lige nede og vende var jeg, fra tirsdag indtil, tja, i går. Og jeg ved det jo godt i forvejen at det går galt, jeg kan næsten se min neurolog rejse sig op i hendes hele ca. 160 cm højde for at fortælle mig at jeg laver for meget og kræver for meget af mig selv. Men hvis jeg bare sad i en hjørne og kiggede på tilværelset, så er jeg jo ligesom ikke mig.

Så meget strik er det ikke blevet til i denne her uge...men lidt fremskridt vil jeg dog vise, i næste indlæg.

2 kommentarer:

Laila sagde ...

Hej söde

Ja, vi havde en dejlig dag...Og det var rigtigt skønt at se dig!

jeg har prövebagt kagen en gang i denne uge, og i dag pröver jeg sä igen. For det er bare vildt god...

Knuser

Laila

Dorthe sagde ...

Hej Tineke. uha så fik jeg lige genopleveet den dejlige lørdag.
du driller med kagen men heldigvis viser dit billede at der var gafler lige ved siden af. så jeg tror bare at vi snakkkende for meget til kagepause.
rigtig god mandag