søndag den 16. marts 2008

Starsky



...har jeg før lige skrevet et halvt ord om. Jeg strikker den i Garnstudio's Alaska på pind 5. Mønsteret er fra Knitty.com. Den strikkes med 3 rapporter "Banana Leaf" mønster som designeren har taget fra bogen Knitting on the Edge by Nicky Epstein. Dette bliver ikke en trøje jeg "lige" dalrer af, den skal nydes og haster ikke.

Det er en dejlig mønster at strikke i, dog for mig lidt usædvanligt, da det er en fåtal af disse snoningsmønstre, hvis man kan kalde det sådant, hvor man både strikker mønster på ret- og vrangsiden. Så jeg streger pænt af på papir for hver pind jeg har strikket, ellers ville der ikke gå længe for det kører i skoven for mig, bananskoven så at sige...

2 kommentarer:

Jette H sagde ...

Når jeg strikker efter mønster, bruger jeg "post it" strips, (de små i plast, der fåes i flere farver) og sætter dem sammen til en række, de klistrer lidt og kan flyttes for hver række man strikker. Det fungerer perfekt for mig, fri for blyant og lineal, måske det er noget , der kan bruges.
Gevaldig flotte sager du er i gang med :)

Tineke sagde ...

Tusind tak for tippet, Jette. Den vil jeg bestemt afprøve. Synes ellers ikke jeg har været for heldigt med post-it's, de klistrer ikke så længe ad gangen...