onsdag den 5. marts 2008

Stort suk

Nu har vi da lige "scoret" sygehushenvisning nummer 3.....i år. Nu må det da snart være nok. Jeg gider det ikke mere, er lige dumpet lidt i et hul, som jeg nok kravler lige så hurtig ud igen, men æv altså!

Jeg går fortsat hjemme men min bøvlede hjerne ovenpå blodproppen som I ved. Manden min fik sidst på det forgangene år akut psoriasis, efter min mening fordi han har kørt i aaaalt for høj gear lige siden jeg gik på standby, som så er 18 måneder siden. Midderste barn var begyndt at besvime igen, bare engang i mellem, men nok til at hyle hendes klasselærer fuldstændig ud af den, og det er da synd for hende, men ærlig talt, jeg hørte ikke engang på klasselæreren, jeg er blevet sådan lidt immuun, eller noget....forklaringen på besvimeriet er der ikke, lige bortset fra hun ikke fejler noget, godt så!

Mindstemanden har ovenpå hans hårde start på livet en hel liste af ting vi knokler for.
Støttetimerne skal bare flyttes til om formiddagen, det fungerer ikke lige nu, han kan først hentes i børnehaven sidst på eftermiddagen, før har han ikke fri, pga støttetimernes fordeling, og helt ærligt, han skal have dem fordi han bl.a. har en lydfilter som ikke fungerer og koncentrationsvanskeligheder, så sidst på eftermiddagen er støtte totalt skudt ved siden af, han er jo skidetræt. Men, sagde hun på kommunen, nu skal de jo først lige forlænges, ikke? Sådan en ........
Han er for øvrigt også lige blevet MR scannet, det viste så heldigvis normale forhold, selv om jeg helt ved hvad normal er længere....men en reel sygdom er altså ikke at finde, fint!

I mandags blev han undersøgt af børnefysioterapeuten, hun kommer engang hver halve år. Igen påpegede jeg at han bøvler med det ene ben, som han altid har gjort, men ikke har vist synlige skader.
Det gør det nu....venstre ben er lige pludselig blevet 3 (!) cm længere end den anden. Så hurtig, hurtig rapport ind til egen læge, i går ind til ham, han målte disse centimetre efter, og siger at det er meget, meget mystisk.
Jeg kunne slå ham, hvis ikke jeg er så afmålt, immuun eller noget........så der scorede vi så den henvisning.

Jeg bander jo ikke, for ellers var det nok her og nu jeg burde gøre det. Men ved du hvad, det hjalp allerede at skrive det her, så hvis du er nået så langt at du stadigvæk hænger på i dette indlæg, så har du lige reddet min dag, og nok også den næste.........sådan noget........

16 kommentarer:

kludemutter sagde ...

Sikke noget, Tineke.
Kan godt forstå hvis du snart ikke kan klare mere, og syntes det hele er noget skidt. Komunen de er ikke sådan at danse med, de ridder ikke den dag de sadler. Godt du skrev her og fik lidt luft.
Knus Yt.

Tina sagde ...

Stort knus herfra!!! :):) Det ER også meget at tumle med Tineke!!!
Kommunerne er nogen klovner! Besvimereiet er ikke sjovt... Nanna gør det samme... også uden grund åbenbart!
Ud med det Tineke, vi lytter (læser) og lægger gerne ører, skuldre og en sludder til :):)

Mona sagde ...

Jeg kan godt forstå at du synes det er hårdt,det er også mange ting,og når det så bliver ved..Min nevø havde også det med at besvime pludselig,også uden grund!

Godt at du fik det lidt bedre,ved at skrive indlæget.
Knus Mona

Laila sagde ...

Og som altid, min støtte kan du regne med...
Knuser

Laila

Fríða sagde ...

puha! sikke en smöre I er inde i. håber det bedste for jer allesammen, og bliv endelig ved at "klage" her til os, vi kan godt tage den.
kh.fra Island
Frida

Dorthe sagde ...

Åh Tineke, hvor er der meget modgang for Jer alle, men jeg håber at bedste for dig og din familie.
Du er altid velkommen, hvis du har brug for et "pusterum" fra hverdagen, så kan vi hygge med snak, kaffe og strik :-)
KNUS FRA
DORTHE

Dorthe sagde ...

Kære Tineke. jeg var helt slugt hele vejen i indlægget. Godt du får luft på denne måde.
dejligt at svaret på MR-scanningen var god. benet er dog lidt mystisk, men heldigvis vil de nu kigge på det.
Vi skal altid være der for dig, med støtte og øre, så klø på, vi griber hvis nødvendig
Kæmpe kram
Dorthe

GitteB sagde ...

Jamen Tineke! I stod da sidst i køen, da der blev delt medgang ud....Hold da op, så meget at bøvle med. Og det var altså ikke særlig svært at læse til enden :-))).
Håber virkelig det bedste for jer. Og at al den modgang SNART får en ende.
Har du brug for det, ja så kender du jo min mail...bor desværre lidt langt fra dig.
Masser af varme tanker herfra.

KH Gitte B

Julia Zahle sagde ...

Kære Tineke - nogengang hjælper det bare at komme ud med det... *S*

Håber det snart vender for jer!

Karina sagde ...

Sikke da noget rod og meget modgang på en gang. Forhåbentlig er der lys på den anden side af tunnelen. Håber at det ikke varer alt for længe før I når derover.
Cyber-knus
Karina

Louise sagde ...

Og kære Tineke. Vi klarer også en dag til. Bare læs af:-)

Kærlige tanker til dig
Kh Louise

Susanne sagde ...

Ud med skidtet ! Ikke at det gør det bedre, men nogle gange så "ser det anderledes" ud bagefter. Desuden ku' det godt lyde som vores lille matrikel... nogle gange tror jeg at vi er med i en dokumentarfilm om livet i "velfærdsdanmark" - men jeg håber snart at nogen kommer og redder os og slukker filmen:o) På med vanterne og hæv hovedet - I/du klarer det flot !
Kh Susanne

Shabby - Marianne sagde ...

En dag ad gangen og nyd nuet - det er mit motto. Lad vær med at se så meget på fortiden og lad vær med at bekymre dig så meget om fremtiden..... det lyder så nemt, men det er det ikke.... Da den bunke der ligger øverst og er mest presserende... prøv at find noget der gør dig glad, husbonden og ungerne. Noget i kunne gøre i fællesskab. Det hjælper tit når man er helt nede og suge, at man finder et fix punkt og griner sammen. Det kunne eks. være at bowle eller hvad ved jeg. Find jeres livsglæde frem - og gør det i fællesskab - det vil løfte jer i flok, samlet..... Men husk små skridt.... og husk engang imellem at anbringe "iltmasken" på dig selv. Så du får mulighed for at se klart....
Jeg håber det bedst efor dig og familien.........

Znd sagde ...

Det lyder som en hård tid i går igennem Jeg håber tingene snart blir lettere for jer.

Anette B sagde ...

Det går helt galt med mit tastatur. Der skulle stå "Anette B" i sidste indlæg.

Bodil sagde ...

Hvor har I meget at slås med - håber på det bedste for jer alle. Mange tanker til dig og familien.