fredag den 18. april 2008

Jeg burde nok...

...gøre lidt rent, får lidt strikket, rydde lidt op. Ud af os 5 her i huset har 3 influenza, den første startede i lørdags, og er ikke helt på toppen endnu. I forgårs faldt Helten også.
Så jeg snupper mig lige en tjans mere i dag også som sygeplejerske.

Jeg har læst de får en gennemsnitlig løn på kr. 27.000 om måneden før genetillæg.......det med at strejke må være noget jeg ikke forstår så. Medmindre det havde handlet om arbejdspres og for få tiltag til at få tilført flere sygeplejersker til faget....men nå, hvem er jeg der skal vide noget om det.

Anyway, foreløbig er den tid hos ortopædkirurgen til mindstemanden aflyst, af en meget træt sygehussekretær, som også havde svært ved at finde forståelsen frem. Øv, siger jeg bare!!!

Men, indlægget her skulle nu ikke handle om brok, for solen skinner, og snart skal ældste og jeg ud og have fingrene i jorden. Og der skal forspirres solsikker af alle unger, det ville være sjovt at få sådan nogle af de høje blomster i haven. Så ud med os mens solen er der!!

Rigtig god bededag derude.

6 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Her i huset har kun 1 lagt sig... Jeg krydser fingre for at det er hurtigt overstået...
Ang. Strejke så har jeg også lidt svært ved at forstå at de kan være utilfredse med den løn.... Men måske er der noget jeg ikke har forstået...
Her er vi dog også trætte af at alt er gået i stå....
For sygekontoret, er da ligeglade med at alt er udsat...

Julie sagde ...

Jeg er på slutløn som sygeplejerske, og på fuld tid ville jeg få 23.500 kr. før tillæg...hvor har du de tal fra?
Mange hilsner
Julie

Tineke sagde ...

Hej Julie, det er tal som har været frem i pressen, som værende gennemsnitlig. Jeg læste det på JP.dk og på tekst-tv. Min holdning er forudsat at tallene er korrekte, det er ikke mig som har lavet undersøgelsen :) :)
For HVIS tallene holder (og det ved jeg jo ikke) så kniber det altså med forståelsen hos mig....

Ikke at tale om den meget, meget store forståelse OG respekt jeg har for sygeplejerskenes arbejdspres, ansvar og for få hænder til for mange opgaver.

Liberta alias Pia sagde ...

God bedring til din familie; håber at du slipper udenom influenzaen.

Mht. sygeplejerskernes løn, så kunne jeg forestille mig, at det nævnte tal er inklusiv pension, ferietillæg, etc og derfor er det måske ikke det tal den enkelte sygeplejerske tænker som sin løn. Som jeg forstår sygeplejerskerne, siger de vel ikke, at deres løn er dårlig, men at den er for lav i forhold til andre med lignende uddannelse og ansvar. Og ligeløn mellem mænd og kvinder synes jeg altid er en vigtig sag. Men det hænger ikke sammen at tro, at den sag kan lykkes uden de mandlige forbunds solidaritet og den ser ikke ud til at være der.

Hilsner,
Pia

Lisette sagde ...

Hej Tineke
De tal som er fremme i medierne, er den lønudgift arbejdsgiver har alt i alt, men jeg synes det er usmageligt at fremstille tallene på den måde, for det er jo ikke de tal, vi almindelige lønmodtagere kender på vores lønseddel.
alle de lavt lønnede har min fulde opbakning til strejken, for især SSH'erne hænger da gevaldig bagud lønmæssigt med en timeløn på 116 kr som uddannet.
jeg har f.eks en timeløn på 150 kr som kontorassistent med bogholderierfaring - men ingen uddannelse.... og så kan man jo sige hvorfor skal jeg have mere en en SSH'er der trods alt har taget en uddannelse? nå men det var jo egentlig bare for at sige, at beløbene i pressen er inkl. alt(feriepenge, sygepenge...)
fortsat god bededagsferie :-)

Tineke sagde ...

Tak for alle jeres kommentarer!! Jeg er klar over at mit indlæg måske kunne støde nogen. Der er selvfølgelig faggrupper i denne strejke som trænger til en lønløft, men ligeløn er der ikke styr på i nogle brancher tror jeg, bestemt hellere ikke i min, IT branchen that is.....

Uanset hvad, det var IKKE min mening at støde nogen, jeg var og er blot rigtig ked af at det er patienter, ældre og ja, for at være egoistisk, min søn det går ud over, for nu sidder vi her i det uvisse og ved ikke hvornår han nu endelig kan komme til, og det er meget, meget frustrerende.....