fredag den 23. maj 2008

Corsage




Som lovet her nogle billeder af Corsage.
Strikket på pind 3,5 mm med 1 tråd Drops Silke (udgik i 2006) og en tråd Silke Lin fra BC Garn, som før nævnt blev det et noget kompakt strikketøj, det vejer også næsten 300 gram, og det er da en del for en lille top. Og efterfølgende har jeg så syet forsiderne sammen, da det på forhånd var planlagt at den ikke skulle få knapper. Ellers er den strikket lige efter bogen, inkl. "gæt selv"- løsninger.

Den lille åbning op for ovnen om foran har dog voldt mig problemer, hvor langt skulle den nu syes op. Og så'n en tanke kan jeg køre rundt i i laaang tid. Nu havde jeg den først længere ned, men så lignende det da virkelig sådan en goddaw du kavalergang, så nu har jeg syet den lidt op, med mulighed for at sy den helt op hvis jeg synes, tråden hænger klar indvendig.
Men nu skal jeg lige have den på nogle gange, så finder jeg nok ud af det.

Vejret er i hvert fald til det at jeg kan have den på i weekenden. God weekend alle sammen!

12 kommentarer:

Jinx sagde ...

This is really beautiful, and the pattern comes out very well.
Jinx

Jette H sagde ...

Flot, flot top, her er den på ønskesedlen.. (selvom du ikk' spør', vil jeg alligevel sige, at jeg synes, den skal sys sammen)

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Den klæder dig utrolig godt !! Og farven er da super-anvendelig.

KH Tina

Mona sagde ...

Den er bare smart, klæder dig tigtig godt.

kludemutter sagde ...

Den er bare lækker, passer lige til dig. Måske jeg skulle prøve at lave den uden alle de knapper i, god idee.
God weekend til dig også !!

Laila sagde ...

Haii Tineke

Du hurtig strikker...du viser mig kun baghjul nu!

Men din Corsage er blevet rigtig flot, og jeg häber bare at du bliver rigtig glad for den.

Knuser

Laila

Julia Zahle sagde ...

Du er dæleme sexet, Tineke! Wow, hvor den klæder dig godt!

Mariann sagde ...

Nej, hvor er den blevet flot, og den klæder dig rigtig godt !

Karina sagde ...

Super flot og med det vejr vi har kan du jo snildt komme ud og lufte den.

grendesign sagde ...

Du ser stanggodt ud i den flotte top. Det må være et vaskeægte sommerhit.
KH Britt

Bebiane sagde ...

Du er bare lækker i den corsage, vauu den klær dig godt.
Kh. Bebiane

Helle : sagde ...

Ja alle andre har jo skrevet det, men den er bare flot til dig.