lørdag den 21. juni 2008

Nyt strik på pindene

Ideer var der mange af, men valget faldt på Tangled Yoke Cardigan, som strikkes i Rowanspun 4 ply, en udgået garn, som derfor kunne købes til næsten ikke dyrt-penge på Ebay (lokket i fordærv, blev jeg, nævner ingen navne...). Det er meget tynd garn, så det strikkes på dobbelt tråd. Men det er superlækkert, så denne cardigan skal nydestrikkes.

Modellen starter med en laaaaang rib, som strikkes i denne her fine rib mønster, ligesom Kiwi trøjen. Mønsteret er såre simpel, strik ret på retsiden, og 2 r, 2 vr på vrangsiden, men ribben får noget mere hold, som i hvert fald har stået distancen på Kiwi sagen, som bare er blevet brugt igen og igen. Og så toppen fra Knitting Lingerie Style, som jeg allerede havde på listen da jeg fik bogen. Jeg så forskellige udgaver på Ravelry, og fælles for de fleste som sidder på en krop er efter min smag at de er for korte. Nu fylder jeg ret så snart 39, så mon ik' jeg skulle holde min navle for mig selv?

Den strikkes i en superlækker nougatagtig farve Muskat, som passer lige til nederdelen som ligger nedenunder, her på billedet. Begge lace mønstre er nemme, både at huske og at strikke, så den kan nok se at blive færdig inden sommerferien, hvis jeg nu racer løs på pind 4,5 mm.

Mere om sommerferien senere, det fortjener et indlæg helt for sig selv, men nøj hvor jeg glæder mig!!!! Jeg må løbe, 2 klassefester står på programmet for i dag, god lørdag derude!!

8 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Vi er også godt beskæftiget med div. klasse-/sommerfester for tiden.

Det er lækre-lækre sager, du har på pindene.

KH Tina

Laila: sagde ...

Du var altsä et meget nemt offer....som VILLE lokkes. Sä det med fordærv, vil jeg nu sige....passer ikke helt!

GitteB sagde ...

Flotte sager, du har gang i. Det ser rigtig spændende ud. Og du har ret med den ribkant fra Kiwi - den holder altså.
God vind med klassefesterne - her er det heldigvis ovre for denne gang :-)))

KH Gitte B

Dorthe sagde ...

Sikke en flot model, glæder mig til at se den færdig, og man må da sige du har gang i pindene - imponerende :-)

Dorthe sagde ...

Sikke en flot model, glæder mig til at se den færdig, og man må da sige du har gang i pindene - imponerende :-)

Jette sagde ...

Det er to gode modeller du har gang i, ser rigtig flotte ud. Og Max er bare en flot herremodel, skulle måske overveje den engang..

Bettina sagde ...

Sidder lige her og ser Holland få bank i overtid. :o(

Pudsigt nok har jeg netop et Ravelry-kig på Tangled Yoke til Rowan Yorkshire Tweed 4-ply, osse "lokket" via eBay...mon det er i familie med hinanden, det garn?
Men det er da godt nok en laaaang start, kan jeg se. *glup*

Dorthe sagde ...

tillykke med dagen hvorfor regner det?