onsdag den 6. august 2008

Glimmer færdig

Så er den færdig! Det er lige før det er en skam, for sikke en fornøjelse det har været at strikke den.

Det er Glimmer fra Kim Hargreaves bog Nectar, og det er første gang jeg har strikket en af hendes opskrifter, men det bliver bestemt ikke sidste gang! Fra første maske af følte jeg at man ligesom bliver taget i hånden af fru Hargreaves herself, man bliver ledt igennem opskriften så den strikkes som en leg. Der er intet, som bliver overladt til "gæt selv" evnen, eller kryptiske beskrivelser.

Med fare for at gentage mig selv, Georgia garnet fra Lang Yarns er en fantastisk bomuldsgarn (næsten 100 % bomuld). Den hopper nærmest selv over på næste pind, og farven er jo fantastisk!!
Først strikkes disse strimler (skødestykkene på bullen) og nederst på håndledene, hvorefter der samles masker op til resten. Med en masse fin placerede udtagninger og short rows gives jakken form, og det gør også opskriften spændendende, da der sker noget hele tiden.
Og, så gjorde jeg det som jeg murrede lidt over i mit sidste indlæg omkring Glimmer, jeg monterede den med vrangsiden udad, selv om det strider noget imod min natur. Og nu er jeg glad for i alle fik mig til at gøre det, for resultatet er netop den lidt rå, grove struktur, som giver en ellers elegant jakke noget mere "chebang", så tak skal i have!!

Flere billeder her på Ravelry

Glemte næsten (resten af) faktaboksen: strikket på pind 4,5 mm (strimlerne) og pind 5,0 mm. Jeg ved faktisk ikke hvor meget garn i nøgler jeg har brugt, men den vejer 416 gram.

12 kommentarer:

Anne sagde ...

Super flot, Tineke, den kommer du da nærmest til at bo i!

Jeg har Hargreaves første bog, men har endnu aldrig strikket noget fra den, jeg må hellere lige kigge lidt i den :-)

kludemutter sagde ...

Skjøn cardigan du der har tryllet frem. Bogen står på hylde, måske man skulle stikke snuden lidt mere i den ;)) Farven er bare sød.

Karina sagde ...

Den er bare super flot til dig!! Så gør det jo heller ikke noget at det har været en fornøjelse at strikke den :-)

grendesign sagde ...

Den er skøn! Hende Kim Hargreaves kan noget med opskrifter og så er hendes design også i top!
KH Britt

Jette sagde ...

Smuk trøje og flot model :)

Mariann sagde ...

Den er bare flot, og den passer jo perfekt til modellen :-)

Merete sagde ...

Hej Tineke
Sikke er flot trøje, den er godt godt smuk. Den klæder dig også godt, du kan sagtens være stolt af det flotte arbejde
Merete

Tanterne, Charlotte sagde ...

Den er blevet rigtig flot.

Jette sagde ...

Bare smuk smuk er den blevet, skønne knapper du har fundet til den...

Strikkeheksen sagde ...

Velsiddende og flot :-) Rigtig fine detaljer!

Julia Zahle sagde ...

Jeg er vild med alt det du får lavet! Ikke nok med det du strikker er flot, men du bærer det så smukt!

Helle sagde ...

Uha den er Bare flot--Og Klæer dig
KH
Helle