fredag den 8. august 2008

Hakkefutter

Det må sådan nogle altså hedde, når de bliver strikket på pind 10, for her er man helt derude hvor man ikke rigtig længere sidder tilbage i sofaen og strikker. Næææ nej, man sidder en anelse fremad bøjet, med god plads til begge sider, ærmene let spredte og hakkedihak hak, så går det løs!

De driller mig også herhjemme, med dette projekt. Og jeg kan godt forstå dem. Disse 2 sammensyede "lapper" af garn ligner da hellere ikke noget...

Grimme ord kom i brug, såsom fladfods smuttere, elefantsko og andre som ikke tåler gentagelse / gengivelse. Men jeg løfter hagen, de kan sige hvad de vil! Jeg fryser mine tæer om aftenen, og det her er altså bare løsningen, tror jeg.

Efter en gang filtning er jeg dog nu helt overbevist. De sidder smaddergodt, og er dejlig varme.

Faktaboks: hakkepind 10 mm, 5 ngl. Eskimo og mønsteret er fra Garnstudio / Drops Design og 3 timer hakkedihak.

Og familien? De ser nok snart misundelige på mine futter, pyh!

12 kommentarer:

Anne sagde ...

så ka´de lær´det ...hvor er de fine dine sutter !!

Karina sagde ...

Nå, men velkommen i klubben for os der fyser tæerne og tusser rundt i filtede futter - også om sommeren! De andre kan jo så bare grine - og fryse deres egne tæer :-)De er da blevet rigtig gode og sikkert dejligt varme.
God weekend
Karina

grendesign sagde ...

De blev gode! Men man kan da have sine tvivl når man ser før-billledet.
Hvad med at strikke og filte en lang rød næse til dem?
KH Britt

Angelika sagde ...

De er rigtig gode :-) Desvaerre holder mine fingre ikke til "roning" med de tykke pinde.
kh
Angelika

Bettina sagde ...

Du sku' da ha' meldt dig og dem til holdet "Rowing with sticks" i Ravelympics, så havde du nok været den første over målstregen overhovedet. ;o)
Jeg tyr kun til Havaianas-klipklapper her som sommeren, de varmer faktisk rigtigt dejligt, og der er god luft til futterne.

Gitte B sagde ...

De er da fine, dine futter - familien skal nok komme til at pive efter nogle også :-)))). Nytteværdien af sådan nogle er jo - uovertruffen!

KH GitteB

kludemutter sagde ...

Super, dupper til kolde fusser.
Ned på deres knæ og bede om et par må de når de nu fryset til vinter ,))

Hvor er dit Anna også blevet flot.
Blev det ikke modtaget med begejstring ??

Jette sagde ...

De er da bare blevet vildt fede, håber de er misundelige på dem...

Tanterne, Charlotte sagde ...

De ser gode og hyggelige ud.

Lise sagde ...

Lækre futter! Jeg må også lige kommentere din Hargreaves, er lidt bagefter. Hvor er den smuk, og hvor klæder den dig godt!

Shabby - Marianne sagde ...

Tak fordi du deler dine erfaringer - de kunne blive alletiders julegaver :-)

Anonym sagde ...

Hej. Jeg læser med stor interesse din strikkeblog. Jeg kan se du har hæklet queen annes tørklæde. Vil du ikke forære mig opskriften på dansk da jeg ikke kan hækle efter den engelske.
På forhånd tak.
MVH: Eve Norup