tirsdag den 19. august 2008

Nu vælter det ind...

...her på bloggen med indlæg, det er simpelthen ikke blevet til noget i den forgangene uge, andre aktiviteter har "stjålet" tiden fra at blogge.

Men strikket, det har jeg! Det er blevet til en styks færdig Loppem fra Norah Gaughan's Berroco vol. 3 hæfte. Det er en lækker hæfte med meget flotte mønstre, så der er til flere projekter der. Selve Loppem mønstret er fejlbehæftet, og errata siden indeholder (også i dag) endnu ikke de fuldstændige rettelser, så yoke delen er strikket efter billedet i hæftet. Efterfølgende har jeg nu hæftet ender og skiftet blyanten ud med 2 knapper, billeder følger...Fakta: strikket i 6 nøgler Jæger Matchmaker Merino Aran (købt af Hanne S. sidste år), og er maskinvaskbart. Strikket på pind 5 (den var knap nok kølet ned fra min Glimmer). Har forlænget den en hel mønster repeat for at få den længere, ellers strikket efter mønster indtil yoke'n, som jeg har strikket efter bedste ære og overbevisning. Jeg er glad for den, den skal jeg bestemt nok får brugt.
Det med den pind 5 som ikke nåede at køle ned fra Glimmer til Loppem, beholdt varmen og gik straks videre med en FLS, for heeelt ærligt, kan man holde sig tilbage efter at have set så mange lækre eksemplarer rundt omkring, vel?
Først startede jeg dog forkert, se bare her:Det er mit Manos del Uruguay garn, som bare ser helt forkert ud, i hvert fald i mine øjne. Så det blev hyllet op i en fart, og garnet er nu nok blevet dedikeret til det som jeg også overvejede sidste år, nemlig en Cherie Amour (Knitty.com)

Anyway, så havde jeg bestilt noget garn i England, kan ikke huske hvor, men i hvert fald noget tweed noget, lækker farve og kvalitet, ikke ply'et for godt dog, men det skal ikke tage noget af glansen, nu suser det bare derude af på denne FLS. Farven er dog noget mere mørk (vinrød) end på billedet.

2 kommentarer:

Laila: sagde ...

Donegal Tweed, af et udefinerbart mærke....men det var farven der lokkede, var det ikke?

Julia Zahle sagde ...

Feeeeeede strik-sager, du har gang i dér! Jeg er altid fuld af... benovelse (det er vidt ikke et rigtigt ord, men håber du ved hvad jeg mener...) over det, du laver. Det virker som om du altid vælger de smukkeste og lækreste modeller at lave. Svært ikke at abe efter dig.