mandag den 11. august 2008

Så glad, så stolt og så spændt

var Nina her til morgen. Den længe ventede dag var i dag, 1. klasse. Hun var bare så klar. I ferien havde hun allerede lånt små læsebøger med hjem, for hun glæder sig bare sådan til at læse. Og at kunne læse, det ér en gave, en af de største....
Foran klassen en klasselærer som med stor begejstring - dog med en naturlig ro - gik i gang med at få alle børn til at føle sig tilpas, og det tror jeg ikke hun behøvede at bruge mange minutter på.
Og som efterfølgende lige tog prisen ved at kunne huske samtlige 28 børn's fornavne (hun havde bedt dem om at lægge navneskiltet ned), det synes jeg var godt gået.
Til sidst lige et billede af dem alle 3, bevæbnet med tasker. Vi grinede lidt af ældste's skuldre som sidder lidt højt på billedet, men det var ifølge ham fordi tasken ikke havde mange bøger i endnu, som ellers tunger skuldrene, jeps 12 år og rap i replikken, på den gode måde.
Herligt, og hvor jeg glæder mig til at se poderne udvikle sig igennem (endnu) et skoleår og børnehavesæson.

9 kommentarer:

Tina sagde ...

Hvor ser de bare søde ud alle tre :):)

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Skoenne billeder. Jeg har altid elsket foerste skoledag og kunne aldrig forstaa den altid skulle laegges midt paa ugen, men det ser det da ud til der er kommet styr paa.

Mette H. sagde ...

Jeg kender godt fornemmelsen.
Vær du bare stolt, det har du god grund til med de skønne unger.
Min Ninna startede i 1.G igår, og da tænkte jeg netop på at det da ikke vær så længe siden jeg var med til 1. skoledag i 0-klasse. Det går dælme alt for stærkt.

Shabby - Marianne sagde ...

Jeg smelter - du er en meget rig kvinde og sikke et stolt pigebarn i første klasse - det er altså stort...

Laila: sagde ...

Super-duper mange hilsner ti Nina fra os her i Schweiz

kludemutter sagde ...

Det lyser ud af dem med forventning og glæde.
Sikke nogle dejlige børn du har.
Pøj,pøj til dem alle 3.

Dorthe sagde ...

Hej Tineke
Nina ser dejlig spændt og forventningsfuld ud, lige som dt skal være til 1. skoledag i 1. klasse. Alle dine børn er skønne, og det skyldes helt klart deres fantastiske forældre. Roser til dig
Kram Dorthe

Karina sagde ...

Det er da også en særlig dag sådan at begynde "rigtigt" i skole. Her begyndte yngstemanden også i 1. klasse i onsdags og har nu lektier for. Hold op det er spændende. Håber de alle tre får et godt år!!

Karina sagde ...

Det er da også en særlig dag sådan at begynde "rigtigt" i skole. Her begyndte yngstemanden også i 1. klasse i onsdags og har nu lektier for. Hold op det er spændende. Håber de alle tre får et godt år!!