tirsdag den 19. august 2008

Så slap jeg!

Her i uge 42 er det 2 år siden jeg fik blodproppen på hjernestammen, meget er der sket siden da, og heldigvis hele tiden i den rigtige retning. I torsdags var jeg til kontrol hos neurologen i Esbjerg, og hun var så tilfreds, både med fremgangen og min accept af at der er nogle mén, at jeg slipper. Jeg behøver ikke at komme igen, hoera!

Det er jeg virkelig glad for, nøj hvor kan man blive træt af at skal sidde og krænge sig ud til næsten gud og hvermand (sådan føles det i allefald) om "hvordan det går", så det var en milepæl for mig at blive fri for i hvert fald denne her kontrol.

Alle gange jeg har været til Esbjerg Sygehus, kører jeg liiiige forbi Garnhjørnet (hun har ingen hjemmeside?), og har ikke stoppet der en eneste gang! I torsdags skulle det være, inde og kigge, lille hyggelig butik med en ok udvalg, men jeg lurede lidt på Isager, skulle jeg flotte mig? Jeg savlede over Oak, men for hunden hvor er det dyrt! Så jeg flottede mig kun halv så galt, med en Maple fra Helga Isager, i lyse farver, sikke jeg glæder mig til at lave den. Vil du frygtelig gerne have Oak engang, men man skal have noget at drømme over, ikke?
Jeg så i mappen en rigtig flot mønster for "Dorthe's trøje" også fra Isager, men en anden designer. er der nogen som kender den og har strikket den?? Hører gerne nogle erfaringer der.

14 kommentarer:

Tina sagde ...

Hvor er det bare godt Tineke :):) Dejligt at slippe for flere af de ture.
Mums det ser lækkert ud, dit garnkøb!

Sanne B. sagde ...

Tillykke med "løsladelsen".
Du bliver glad for Maple, den er skøn at strikke og endnu skønnere at gå med.
kh
Sanne B

kludemutter sagde ...

Med sådan en nyhed må man forkæle sig selv, tillykke med den gode nyhed.
Har du set Anette Danielsen også har lavet en lækker vest, har først lige set den selv.
Kan afsløre at den kommer i hendes nye bog,dog som bluse.

Anne sagde ...

Sikke da noget du har været igennem, dejligt at læse at du nu ikke skal "holdes i snor" længere.
Tillykke med dig!!
Dorthes trøje kender jeg slet ikke, men det du har købt ser ikke tosset ud :-)

Anne sagde ...

Sikke da noget du har været igennem, dejligt at læse at du nu ikke skal "holdes i snor" længere.
Tillykke med dig!!
Dorthes trøje kender jeg slet ikke, men det du har købt ser ikke tosset ud :-)

Jette sagde ...

Det var da godt at du er ok, og sikke en forskrækkelse du har haft. Maple er bare så flot, men det er hundme mig dyrt disse sager. Kender ikke Dorthes trøje, men måske er du heldig at nogen har den...

grendesign sagde ...

Skønt Tineke!! Dejligt at blive sluppet løs - og god præmie du købte dig! Maple er virkelig skøn - glæd dig!
KH Britt

Bettina sagde ...

Tillykke med frikendelsen, Tineke! Men vi kommer sikkert nok ud på nogle udflugter igen, det er jo osse bare sjovt. :o)
Godt, du begavede dig selv, det skulle da bare mangle! Vil meget gerne se Maple live engang, for jeg synes altså ikke, den ser ret velsiddende ud på de billeder, jeg har set hidtil. Oak har jeg fundet lignende udgaver af på Ravelry, skal lige kigge nærmere på dem med den kommende sæson in mente.

Bettina sagde ...

Så fandt jeg faktisk den vest, jeg tænkte på: http://www.sweaterbabe.com/knitting-patterns/intricately-cabled-knit-long-vest.htm
Den er ikke HELT som Oak, men har dog visse detaljer såsom bælte og lommer, og en hyggelig, høj krave. Ses også i min Ravelry-kø.

Dorthe sagde ...

Hej Tineke
godt at du nu er fri fra Esbjerg. så er det mere overskud ti landet.
Din loppem er super flot.
pas godt på dig selv og nyd livet
Kram herfra

Shabby - Marianne sagde ...

Jeg vidste det slet ikke, men det på da klart være strikkepindene der har gjort at du nu slipper for kontroller. For hvad du får fra hænderne er helt utrolig og altid i en mega turbo fart

Lise sagde ...

Kære Tineke

Oven på den omgang har du da fortjent dem begge!

ElinF, Hinnerup sagde ...

Hold da op sikke mange lækre ting du får lavet - du er så flittig med pindene. Dorthes trøje strikkede jeg første gang før jeg tror 5-6 år siden og strikkede en mere senere den er lækker, mønsteret forneden er utroligt smukt - og blusen er dejlig at have på, kan varmt anbefale den

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Aaaah, hvor er det bare dejligt at hoere. Jeg gaar selv til aarligt kontrol pga en (godartet!) brystknude jeg fik fjernet for mange aar siden. Ved siden af sygehuset ligger en bogbutik, som jeg ville oenske var en garnforretning... Jeg koeber nemlig altid enten en bog eller et godt blad til migselv naar jeg har vaeret til kontrol. :)