søndag den 14. september 2008

Pausemusik


Denne her blev nok færdig engang i forrige uge, det er altså ikke bloggehastigheden som plager mig her, men her er den altså: Hey Teach, en gratisopskrift fra Knitty.com's sommerudgave, hvorfra også en Shetland Shorty kunne komme på tale på et tidspunkt. 

Faktaboks:
Mønster: Hey Teach
Pinde: 4,5 for ribben så man undgår at den slasker, ellers 5,0 mm til resten
Garn: 6 ngl. Paris fra Garnstudio (nu når jeg har et "beskedent" lager af deres sager endnu), men som jeg også læste hos andre på Ravelry, så hænger garnforbruget ikke sammen med virkeligheden, jeg brugte 2/3 af den foreskrevne mængde.
Hot / Not hot: Lunken, vil jeg sige, glædede mig sådan til at få den færdig, men så skiftede vejret, så havde været varmere, ja, så havde jeg nok skrevet hot, men så har jeg da den tilgode til næste forår, ikke? Dog hurtigt at strikke og mønsteret er da også fint.

Og, så synes jeg det er træls at knapperne får det til at trække lidt så man får sådan nogle "sidelænse hangeballer", hvis I forstår hvad jeg mener, men det kan så reddes ved at jeg syr det sammen i mønsterdelen hvor knapperne er og så trækker den over hovedet.

EDIT: Og hvorfor indlægget hedder Pausemusik? Fordi jeg stadigvæk strikker på denne her Tangled Yoke Cardigan, er nået til det tanglede del, så at sige...

4 kommentarer:

Shabby - Marianne sagde ...

Farven er altså lækker og modellen er også okay - noget 50 stil over den :-) Det med knapperne kender jeg alt til :-(

Jette sagde ...

Den ser da fin ud, du kan jo godt bruge den med en tynd langærmet T-shirt under her i efteråret. Modellen er altså flot...

Angelika sagde ...

Den er meget soed, og det er da fint at ha´ noget parat naar sommeren rammer os naeste aar :-)

Mette H. sagde ...

Hey den er da fin. Hvad med at lade den stå åben over en skjortebluse her i efteråret.