søndag den 28. september 2008

Slinky Ribs

er lige pludselig bare færdig. Der mangles nogle knapper endnu, men der forestiller jeg mig nogle bittesmå knapper uden dikkedarer, og dem jeg har på lager er allesammen simpelthen for store, så et besøg til den lokale knappepusher er på sin plads i morgen.
Og hvis man så lige ser bort fra at jeg har sportsbukser på nedenunder :)
Detaljerne er simple men effektive, en del af ribben fortsætter nogle centimer længere, og giver blusen dens gode fald og facon.
Den har været dejligt at strikke, selv om rib strik ikke ligefrem er min favoritdisciplin. Det er der hvor alle stirrer på mig, fordi jeg kaster tråden omkring med højre hånd. Men sådan lidt let underholdning er da hellere ikke af vejen, vel?

Faktaboks:
Mønster: Slinky Ribs fra Custom Knits (Wendy Bernard)
Pinde: 4,0 mm og 3,5 mm til kanterne
Garn: næsten 200 gram Silky Wool (65% uld, 35% silke) fra Elsebeth Lavold i farve 54
Hot / Not hot: Jeg mener bestemt hot, også af den grund er den strikket med korte ærmer, ellers kunne den nok blive for varmt

6 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op, hvor er den blevet flot og velsiddende - den må jeg vist have på listen :-)

Merete sagde ...

Sikke en flot trøje/bluse du har fået færdig. Den sidder bare perfekt på dig.
Kan godt forstå at du er tilfreds.
Merete

Bebiane sagde ...

Vest er bare smart,sidder godt på dig, wauu.... du ser da vildt godt ud.
Knus fra Bebiane

Kirsten sagde ...

Absolut hot! Den start på ribmønsteret er rigtig fed og farven er fantastisk.
Hilsen Kirsten

Shabby - Marianne sagde ...

Jeg tror det bliver en af dine favoritter - den har altså et godt snit :-)

Solveig sagde ...

Lekker. Ser ut til å ha en god passform.