torsdag den 2. oktober 2008

På Top(stykket)pen igen

Så lagde jeg min Tangled Yoke til side, den kan ligge og skamme sig, kan den, pyh!

Ida havde forrige søndag en speciel leverance med til mig, nemlig det bestilte Topstykke fra Bente.

Og når man nu tager sig sammen og læser opskriften ordentligt, sagde jeg til mig selv, så behøvede jeg ikke at starte næste forefra i forgårs. Men nu er jeg så færdig med samtlige udtagninger, og det første bundt er strikket op.
Selvfølgelig næsten håbløs at se på billedet, men glæden er ikke mindre om det da! Garnet er en absolut drøm at strikke i, andet er der ikke at sige, jeg kunne da blive helt afhængig, og skal i hvert fald også have en Overslyngel, men den regner jeg med at købe på Hobby & Håndarbejdsmessen i Fredericia, som finder sted fra den 24. - 26. oktober.

5 kommentarer:

Githa sagde ...

Den ser lækker ud Tineke.
Fik den selv med posten igår sammen med et sæt livstykke strømper :-)

Glæder mig til at komme igang - men der er lige et ærme til en anden bluse og en halv monkey sock der SKAL være færdigt først - tror jeg nok ;-))

Anonym sagde ...

Hej Tineke
Håber at jeg ser dig i Fredericia, jeg skal hjælpe Bente lørdag eftermiddag og hele søndag.
Ida, Silkeborg

ElinF, Hinnerup sagde ...

jamen den trænger da vist også til en pause - der er da grænser for meget sådan et stykke textil skal drille en - topstykke garnet ser faktisk også indbydende ud på billedet

Kirsten sagde ...

Hvor er du bare hurtig! Det er rart at se et topstykke, der er lidt længere fremme end mit eget, så er der råd at hente, hvis der skal strikkes baglæns :-)
Det tegner flot.

Tineke sagde ...

Ah ja, Githa, Livstykkesokkerne vil jeg også gerne lave, men jeg tror jeg køber dem når jeg kommer og ser til Ida (og Bente naturligvis) på Håndarbejdsmessen.

Ja, Elin, det er da vildt som den driller mig, men pyt, Topstykket er en drøm at strikke, garnet er fantastisk!

Kirsten, du kan bare sige til, jeg synes opskriften var lidt svært at læse til at starte med, men nu kører det!