tirsdag den 7. oktober 2008

Rappe knapper og pudset glorie

Engang i mellem, så kommer Monterings Aage også til Askov, sådan liiiige pludselig. Den gjorde det i hvert fald i dag, og jeg er stadigvæk helt forbavset over det.

Og ham Aage der, han havde også RappeKnappe-Nalle med. Ham havde jeg da også i den grad brug for, så glæden vil lige nu ingen ende tage, armene kan jeg nu nok få ned, for jeg skal da strikke lige om lidt.
Hey Teach: den lilla sag i venstre øverste hjørne, skulle have de "sidelænse røvballer" syet sammen, det har den fået. Tandpasta pletten er ikke strikket ind :)

Slinky Ribs: Den brune øverst i midten har fået de fineste knapper syet i, og er nu total klar til brug.

FLS: Fine store knapper, som jeg ved svigermor vil ku' li', og sådan skal en gave da også gerne være, jeg er i hvert fald tilfreds, selv om den øverste knap godt kunne have siddet lidt tættere ved kanten.

De andre 4 modeller (2 Drops mønstre, 1 Loppem og 1 Kastaniejakke) havde alle små reparationer, så nu er alle disse klar til brug.

Så, nu har jeg pudset glorie, så går jeg videre med min Topstykke, den mangler vist "kun" 125 pinde, sådan rundt regnet.

10 kommentarer:

Liberta alias Pia sagde ...

Imponerende. Du kan roligt klappe dig på skuldrene og forkæle dig selv med lystbetonet strik.

Beckmann sagde ...

Tror jeg har den perfekte match - Monterings-Mona har boet her et par år, og er nu klar til at komme lidt ud (med andre ord, vi er lidt trætte af hende, specielt i perioder med Startitis som nu) - tror du hun var noget for Aage?

Fru Rønne sagde ...

Hold da op! Kan skimte glorien gennem skyer helt herop på Norddjursland. Du har al mulig grund til at bære den med stolthed!

Tineke sagde ...

Pia: ah ja, og Topstykke er altså totalt lystbetonet, nærmest zen-agtigt.

Heidi: MonteringsMona vil da liige være noget for min Aage, jeg kan nærmest høre sød musik :)

Fru Rønne: Ja, ikke! Her har skyerne lige været væk, men er vendt frygtelig tilbage, men glorien, den pudser jeg på resten af dagen.

grendesign sagde ...

Wuaw! Skal da live love for at Tineke fik tempo på der. Well done!! Aage kan helt sikkert godt lide at komme lidt ud...ellers kan han nemt komme til at kede sig.
KH Britt

ElinF, Hinnerup sagde ...

så lækkert at få de ting fra hånden, puds bare glorien i et par ekstra dage - det fortjener du

Bettina sagde ...

Du godeste, dame! Mon jobbet giver god energi? :o)
Den der Loppem, hvor er det nu, den er fra? Den er for lækkå, lækkå, lækkå... :o)

Tineke sagde ...

Britt: jeg synes Aage var ganske udmærket at få visit af, vil gerne låne ham ved senere lejlighed også, tak!

Elin: det ér da rigtig nok skønt, og en af tingene havde jeg endda på i dag, så jo, den pudsede glorie kan holde i flere dage!

Bettina: er også selv helt forskrækket endnu :) Loppem er fra Norah Gaughan for Berroco, og så i vol. 3 hæftet. Den ér lækker, men opskriften har en del fejl, og så er faldet ikke helt perfekt, bare se alle dem på Ravelry, de har samme fejl :)

Shabby - Marianne sagde ...

Du har vist fået noget fra hånden - og topstykket - den gad jeg også godt. Jeg er spændt på hvilken farve du strikker den i...

Virtuella sagde ...

Så flink du har vært!