lørdag den 25. oktober 2008

Rundt Regnet...

... bliver flashet i stor stil på Håndarbejdsmessen i denne weekend, det er den store nyhed hos Bente Geil














En rigtig lækker slå-om vest som varmer lige der hvor den skal. Designet er intet mindre end genialt, og så er den hurtig strikket på pinde 6 mm.














Strikket i Tyk Uld fra Geilsk, 5 nøgler har jeg brugt til den mindste størrelse.














Her en detalje fra bagstykket, hvor man starter på mønstret, som "skilles ad" i 4 stykker, hvorefter de samles igen foran armhulen for derefter at blive til 2 spidser som udmynter i 2 bindebånd i hestetømme. Det giver en minimal finish, og strikket i rib så smyger den sig super om kroppen. Det bliver intet mindre end et hit!! Håber den kommer i børnestørrelser også...

16 kommentarer:

Laila: sagde ...

Nöööööj!

ElinF, Hinnerup sagde ...

Hold da op den ser lækker ud - det må være noget for mig - mine hænder strejker - vil ikke rigtig være med til at strikke noget som helt på de pinde under 4 i tiden

Tineke sagde ...

Så er denne her lige noget for dig, Elin! Supersag...

Annette sagde ...

Det er derfor at mit indkøb hos BC-garn var så "lille" - jeg måtte bare eje dette stykke strik...som jeg så fornylig til strik-in hos garngalleriet.... og garnet er lækkert, finished og pasformen er lækker...
så nu har jeg mit eget eksemplar, der skal igang - iaften...

Tineke sagde ...

Det kan jeg godt forstå, Annette, den er en fornøjelse fra start til slut OG til at bære også...

Angelika sagde ...

Wow, hvor er den skoen !
Desvaerre kommer jeg ikke afsted til Fredericia, men saa kan jeg vel faa lov til at troesteshoppe ;-)

Dorthe sagde ...

Hej Tineke
godt du kom afsted i dag, og godt Nina var klar med en gode forklaring.
Din vest er super lækker, jeg glæder mig til at vi-ikke jyder kan bestille den på hendes hjemmeside.

Tina sagde ...

ÅRH den er flot!! jeg har godt kigget på den på messen idag :) Har du strikket den idag????!!!!
ØV osse at jeg ikke mødte dig hverken hos BC eller på messe :)

kludemutter sagde ...

Jep, hun kan bare det der.
Den er så fed. Garnet ligger og venter,har ikke nogle strømpepind 6 mm, MEN det har jeg imoregn ,)

Hvor er i gode sammen ;)

Tineke sagde ...

Trøsteshoppe skal man altid have lov til, undskyldning må kunne findes :)

Ja, mon ik' den snart kommer på hendes hjemmeside?

Ah, så hurtig strikker jeg -desværre- ikke, jeg har strikket den i sidste uge, og jeg kommer først på messen i morgen :), var dog hos BC i dag ved kl 14 tiden.

Tineke sagde ...

Jeps Yt, den er bare skøn, og glæd dig til at sætte pindene i garnet, det er også bare SÅ lækker...

grendesign sagde ...

Den har jeg luret på Ravelry - den ser fantasisk ud - og rigtig fantastisk på dig. Er helt klart et must-knit!
KH Britt

Louise sagde ...

DU er simpelthen sådan en turbostrikker Tineke - det er bare for vildt.
Lækker er den.

Bebiane sagde ...

Hvor er den lækker.........og jeg der er så vild med veste, den må jeg bare strikke :-))
Kram fra Bebiane

Helle sagde ...

Hold da op, hvor er den flot. Supersmart design. Glæder mig til den kommer på hendes hjemmeside.

Kirsten sagde ...

ej, hvor er den fed. Den bliver straks lagt i kø

/ Kirsten