søndag den 16. november 2008

Doven søndag

Og vi nyder det. Siden sidst har min søsters pige proklameret at hun i hvert fald ikke vil have noget hjemmestrikket, fiiiiint, mere strikketid til moi, tænker jeg så. Så det var nok derfor trøjen ikke vil blive trøje men nederdel. Der er da også en mening med det hele.

Så var der jo "det bryllup vi ikke skal med til", vi er med i gaven fra hele familien og de andre skikammesjukker, men jeg syntes vi manglede at sende noget med fra os personligt. At strikke kærlighedsvotter bare fordi vores cousine er norsk, virkede noget fjollet, for det bliver jo aldrig nogensinde koldt på Mauritius, og at lave dem i bomuld, naaai.
Derfor startede jeg i går på denne Shetland Triangle, i hindbærfarvet Drops Alpaca. Der var dengang mange spekulationer over hvad for et sjal jeg skulle lave, eller måske hellere en stola. men nu bliver det altså denne her trekantede model, som jeg synes er meget anvendelig, og jeg vil ikke lave den i hvid eller råhvid, nææ nej. 

Til netop dette klima må det være passende med sådan en hindbærdrøm, til at slå om sin gigtplagede krop, som netop var grunden til hun tog på ferie til Mauritius, og fandt sin drømmeprins.

Ydermere slyngler jeg runde efter runde på min Overslyngel, endnu en lækker sag fra Bente. Denne her gang i noget isblå uld. Og så er der gang i (for) mange småprojekter, som ikke kan fotograferes, de er uanseelige indtil de er færdige.

3 kommentarer:

Irene sagde ...

Det sjal er bare så flot - et rigtig dejligt strikketøj. Skal også have strikket et par stykker til julegave. Det er en rigtig flot farve, du har valgt.

Helle : sagde ...

Skøn farve til sjalet, hvorfor skal sjal næsten altid være hvidt eller råhvid ?? ;-)

Shabby - Marianne sagde ...

Det sjal kommer til at vække jubel - glæder mig til at se din overslynge er lidt vild med den, også :-)