tirsdag den 11. november 2008

En trøje, er en trøje, er en nederdel...

... øøøøøh, forvirret? Ikke efter næste afsnit af "der var engang en strikkeprøve".

Jeg ville lave en trøje til min søsters pige, sådan en som fra Mayflowers hjemmeside (Lene Holme Samsøe har været igang der også), og således gik jeg frejdig i gang, efter en bette strikkeprøve.
Men, jeg kunne hurtig se, at den i hvert fald ikke kunne komme til at passe en forvokset 12 årig, men derimod ville være total perfekt som nederdel til Nin'sen, altså min Nina.
Og den varmer godt, siger frøkenen, og det er noget råkoldt vejr i dag.
Så nogle indtagninger, en linning og et stykke elastik senere, er hun da helt lykkelig for sin nye varme nederdel.

7 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det var da smart at udnytte "fiaskoen" på den måde (har du nu garn nok til en hel sweater alligvel?).

KH Tina

britt sagde ...

Skiiidesmart! Og flot farve du der har gang i!
Din hund - det ligner en Kleiner Münsterländer. Er det det? Jeg havde sådan en som barn og bliver helt varm om hjertet hver gang jeg ser en.
God bedring med Magnus!
KH
Britt

Helle : sagde ...

En rigtig dejlig numsevarmer, dejlig farver.

Skøn hund, min forældre havde også sådan en engang.

Solveig sagde ...

Kan skjønne hun er lykkelig - den var veldig flott! Herlig farge!

Tanterne, Charlotte sagde ...

Held i uheld, og pigen ser rigtig tilfreds ud med at det var hende der fik nyt.

Bettina sagde ...

Sikke da en fed ide! Det nederste foto ligner faktisk endda noget fra en strikkebog! :o)
Og hej Chiliiiiii - min yndlingshund!! :o)

marianne lundholm sagde ...

åååh så söt din flicka är, kjolen blev jätteflott