lørdag den 1. november 2008

Et lille skridt for menneskeheden...

... men et stort skridt for Tineke :) :)

Det kan jeg vist rolig sige når jeg taler om Tangled Yoke Cardigan. Startede allerede på den i sommers. Den kom endda med på ferie til Laila og det sydlige Schweiz, så disse garnnøgler har være på noget af en rejse, og været så meget igennem.

Hvorfor? Det tanglede mønster viste sig at være noget bøvlet for mig. Havde jeg mødt min overmand? Var optrævling den eneste løsning? Jeg prøvede mønsteret 1 gang, og hyllede efterfølgende op igen. Grimme ord blev sagt...

Indtil jeg kom i tanke om at skrive mønsteret ud, pind for pind, hver pind består af 5 forskellige mønsterdelen, og hellere ikke alle returpinde er mønsterfri.
Så mange sedler senere, er jeg nu lige ved at være i mål, så strikkemæssigt er jeg ikke til at skyde igennem i dag, overhovedet ikke!

9 kommentarer:

Fru Rønne sagde ...

Respekt, Tineke!!
Glæder mig´til at se det færdige resultat

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, nu må vi se den færdig ;o) Og hvor det dog glæder mig, det ikke kun er mig, der lider af "jeg-skriver-mange-sedler".

KH Tina

Dorthe sagde ...

Hej Tineke. Du har al mulig grund til at være stolt over at du klarer mønstret. Hvordan man når målet er jo lige gyldigt. En klog har engang sagt: Målet helliger midlet.
Rigtig god søndag
Kram herfra

Jette sagde ...

Oh, det er bare en smuk model, og godt du kom igennem mønsteret, glæder mig til at se den færdig..

Shabby - Marianne sagde ...

Whau - du har da godt nok smøget ærmerne op. Og jeg der sidder og tager tilløb til den første opskrift på engelsk....

ElinF, Hinnerup sagde ...

ja sommetider må man lave sit eget system for at "knække" koden og få det til at glide, sejt du ikke bare gav op - glæder mig til at se det færdige resultat

Anita sagde ...

Okay, nu tør jeg næsten ikke gå igang, mønsteret er ellers købt
for længst. Men det bliver spændende at se dit færdige resultat. Mvh Anita

Anne sagde ...

Hej Tineke,
Jeg har en ide om, at jeg har læst et indlæg på din blog om din færdige FLS, hvor du også beskrev eventuelle ændringer til opskriften. Jeg kan ikke finde indlægget nu, så jeg begynder at tro, at det er noget jeg har drømt? Jeg vil gerne strikke en FLS, men jeg skal lige have noteret mig alle de gode råd/ændringer, der er til opskriften.
Hilsen
Anne

Tineke sagde ...

Hovsa Anne, ser først nu dit svar, men jeg har ikke lavet nogle nævneværdige ændringer til FLS'en....