tirsdag den 30. december 2008

God bagjul!

Sikke dagene bare smutter her, og det er ikke fordi vi laver en masse, næ nej, her hygges!

Juledagene er gået med en meget hyggelig juleaften, 1. juledag skulle aaalt jo samles, sættes til m.m., der nåede vi vist nok knap nok ud af nattøjet og anden juledag ståede den på vennebesøg,
 heldigvis hjemme hos dem, da gulvene her var optaget af diverse racerbaner.

I mellemtiden har jeg dog fået julet af, men juletræet har fået sin nye funktion ud i haven, med
 masser af fuglemad på, så der er også liv og glæde dage i haven.

Lækre gaver har jeg fået, stort set alle sammen til køkkenet, lækre lækre skåle (som vi bare ikke havde for mange af), smuk salatbestik og isassietter (som efter nytår nok kun skal fyldes med frugt :))

Af strikkerelateret har jeg af Laila fået nogle lækre nøgler Lang Yarns Merino

Disse nøgler var lige med til at redde min julestrikkemojo, som lige var ved at gå fløjten. Jeg skulle nemlig strikke noget helt andet, men der kunne jeg bare ikke får strikkefastheden til at passe, og så var det ligesom, øh nå, og hvad nu??
Men garnet her kunne straks den 24. december sent om aftenen hoppe på rundpinden til en Mr. Greenjeans (ravel it), og det varer ikke længe for jeg når mønsterets total længde, som jeg kommer til at forlænge med et helt bundt.
Disse meget smukke, solide knapper var også i pakken, og de kan da bruges til hvad som helst, bare strikket selv har en hvis tyngde, for de ér solid!

Sidst, men bestemt ikke mindst, så er efterår/vinter-hæftet fra Amimono nu kommet fra natbordet og over i strikkekurven, Pine er hoppet på en pind. 
Garnet er noget Tvinni Tweed, og det er så første gang at pindene og jeg stifter bekendtskab med Tvinni garnet, men hold fast, hvor ér det lækkert! Jeg er ikke i tvivl om at den bliver et hit at få på, i det her garn kan det ikke gå galt.
Hold da! Det indlæg blev noget længere end beregnet, men så fik jeg vist også det hele med.

8 kommentarer:

Laila: sagde ...

Jamen, det er jeg da glad for at höre. Tnk at jeg har reddet din Mojo... WOW, den lader jeg sä lige stä lidt.

Merete sagde ...

Sikke en fed trøje du er ved at strikke i garnet fra Laila. Dejligt at hun kunne redde dig juleaften
Merete

britt sagde ...

Skønne ting du har gang i - og du har helt og aldeles ret mht Tvinni - dét er garn i særklasse. Lækkert at strikke med, dejligt at bære og holdbart. Det kan vi lide!
KH,
Britt

Karin Grøn sagde ...

sikke mange fine ting du har gang i. Det ser lækkert ud- det garn du har på pindene. Dejlig farve du har fået i gave.

Kirsten sagde ...

For søren - var det sidste jul, du fik det garn, så langt som du er. Lækker model!
Jeg har lovet min søster et værk i fødselsdagsgave, måske skulle man 'plante' Animodo hos hende, det er flotte modeller.

Godt nytår!
Hilsen
Kirsten

Helle : sagde ...

Vi har gjort det samme med vores juletræ :-) og der er bare liv ude i den lille have.

Dejlig garn og farve du har fået i gave. Godt nytår !

Shabby - Marianne sagde ...

Armene får vist ikke hvile foreløbig. Du og din kære familie ønskes et godt og lykkebringende Nytår her fra ønskeøen :-)

Gitte sagde ...

Sikke nogle lækre ting du har gang i. Blev da helt "forelsket" da jeg så din version af Mr. Greenjeans.

Pine ser super lækker ud.

Helga Isagers modeller er altså lækre!