onsdag den 3. december 2008

Småtterier

Lidt skal også ret, i tankerne vil jeg strikke en hel masse større projekter, men jeg giiiider ikke. Jeg vil også gerne være færdig med min - gaaaab - Overslyngel, men jeg giiiider ikke.

Og, en klog kvinde siger at man nogle gange skal tage hensyn til det man kan overkomme....

Ja, altså, og så ret hun har, så nu strikker jeg altså småting, og der kommer der også nogle sjove ting ud af. 

Først en halsklude i noget Silke fra lagersalget hos BC


Nogle vanter som hedder Cruiste Mittens, efter en gratis opskrift på Ravelry i noget lækkert garn, som jeg fik af Laila tilbage i marts. Jeg har også strikket en Shalom cardigan af selvsamme garnet, og det er dejlig blødt.


På Ravelry fandt jeg også et sjovt mønster som hedder Fan Neckwarmer (Rav link), den blev lidt tilpasset for at passe rundt om den lille kyllingehals min Nina pige render rundt med, men hun er da også rigtig glad for den. Den er strikket i spundet garn af Bente Børgstrom, super blødt.


Og så har jeg strikket en Porom (Rav link igen, er der overhovedet nogen som ikke er med der?) i noget Drops Angora Tweed, lækkert lækkert garn, og mønsteret også rigtig fin. MEN! På modelbillederne til mønsteret er modellen så'n en med meget flotte og meget store krøller. Er hatten mon lavet til hende? For selve huen og især kanten er bare stoooooor, og mig som gik og troede at mit hovedet havde en vis lighed med en vandmelon, så fik jeg da lige hentet nogle selvværdspoint hjem der :), anyways, den ligger nu i (for varmt) vand, i håbet om at den krymper noget, så jeg kan bruge den, og samtidig kan se hvor jeg går eller kører.

Det var vist lige det hele, nu vil jeg kaste min - måske - kærlighed over den første halve Livstykkesok, som er ved at afgøre for mig om sokkestrik er noget for mig, lige nu hælder jeg mest til en rungede NEJ! Men, lad os nu se, her på matriklen har vi det altså ikke med at give op uden kamp, vel?

Nyd nu kulden, vi har vel uld :) :)

17 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Sikke en masse fine ting. Du har da været vældig aktiv!

Kirsten sagde ...

Virkelig fede ting. Det er rart med nogle små projekter som er til at overskue. Huen ser skøn ud, jeg tror jeg vil se lidt på mønsteret.
Hilsen
Kirsten

Irene sagde ...

Små projekter er også fine - dine Chevalier Mittens er i hvert fald(jeg tror det er dem:-) Og Porom - har tænkt det samme som du - at den så stor ud i omkredsen, og at det måtte være krøllerne :-)

Dorthe sagde ...

Du er simpelthen altid så FLITTIG, og får lavet en masse flotte/smart ting :-)

Dorthe sagde ...

Du er simpelthen altid så FLITTIG, og får lavet en masse flotte/smart ting :-)

Dorthe sagde ...

Du er simpelthen altid så FLITTIG, og får lavet en masse flotte/smart ting :-)

Jette sagde ...

Åh, det er bare så dejligt at blive færdig med så mange små ting, er helt vild med handskerne, det link vil jeg gemme.

Liberta alias Pia sagde ...

Det msager du har lavet.å være en skøn følelse at få afsluttet så mange projekter; små eller ej. Lækre

Fríða sagde ...

wow, sikke en produktion. flotte ting. og jeg er ikke på Ravelry, bare fordi du spurgte.
kh.fra Island
Frida

Laila: sagde ...

.....og sä vil jeg lige sige at jeg er ikke klog, jeg er bare fornuftig.....
Drøn hamrende kedelig og fornuftig. Bare spørg Ida!

Karin Grøn sagde ...

Hvor har du lavet mange fine ting- jeg har lige tilmeldt mig Ravelry men skal lige finde ud af hvordan det fungerer.

Tine sagde ...

Super dejlige ting du har fået lavet.
Det er altid sådan en dejlig fornemmelse, med sådan en masse afsluttede projekter.

Susanne sagde ...

Der er ikke noget bedre en "småtterier" der er meget om ørerne på én !! Lækre sager - er hel vild med "halskluden".
Et stort juleknus herfra
Susanne

Susanne sagde ...

hmm - mangler et "når" efter småtterier :o)
Susanne

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Sikke nogle skoenne smaatterier. Jeg er isaer vild med halstingen og elsker at opskriften er let tilgaengelig. Jeg har saa mange smaating i gang lige nu - samt en stor troeje til mig. LOL forresten med hovedstoerrelsen, det var da skoent lige at hoeste et par point paa selvvaerdsskalaen. :)

Mette H. sagde ...

Nogen gange trænger man til et par små hurtigt projekter. Det er der hos dig kommet mange fine ting ud af. Håber for dig at du snart får bugt med trætheden. Jeg ønsker det ihvertfald herfra for dig.

Helle : sagde ...

Så flittig du er, jeg har også haft en tid med små produkter, men det er nu også meget sjovt engang imellem. Jeg har også mine livstykke sokker liggende, men jeg glæder mig til at komme i gang med dem.