onsdag den 25. februar 2009

Custom Knits...

...har da vist sig at være hel sjov at strikke ud af, jeg har faktisk lige nu gang i intet mindre end 2 modeller af bogen.

Den første er Lion Neck Cardigan, som er bare sådan en gang ligetil strik på megakæppe, men som kom med til Holland i uge 7. Det var meningen jeg ville strikke i bilen, men jeg kørte i stedet for, og familien syntes ikke jeg skulle strikke samtidig med. Altså, når nu tyskerne kan påstå de har en motorvej, mens de altid lukker hele strækninger, så vi kommer ud at køre på Lars tyndetc. etc. mark (eller hedder det i Tyskland mon mere Heinz dunnes etc etc), så kunne jeg ikke rigtig se forskel.
OK, noget af en parallel, men anyways, jeg fik ikke strikket en disse, så det gør jeg nu og er lige ved at lukke af på cardiganen forneden. Den strikkes behageligt ovenfra med nogle simple raglan udtagninger og så kan længden snild tilpasses.

Men det er lidt hårdt at strikke på pind 8 hele tiden, synes jeg, så et projekt på en mere behagelig pind 3.75 mm blev fundet i samme bog. 
Saddle A-line, jeg strikker den dog nok uden A-line, men vi får se, igen her det store fordel at den strikkes oppefra og ned, så jeg kan hele tiden hoppe i den for at se hvad jeg synes. Selve sadlerne starter opskriften med, den ene er på billedet her, og det tegner da helt godt!

1 kommentar:

Bettina sagde ...

Hos dig er det indlæggene, der kommer "som skidt fra en spædekalv" i dag, hva'. :o)
Den der A-line-sag er jeg da godt nok lige vild med!!