torsdag den 19. februar 2009

Så kom jeg i mål...































... og det holdt faktisk ikke engang hårdt, da jeg endelig havde fået has på selve opskriften. Jeg startede så'n set også "sidste år", hø hø. Jeg skrev faktisk også til Helga, for der er usammenhængde ting i opskriften, så skal du efter et lige antal pinde lav 2 pinde rib med 1 tråd, men det passer ikke med den angivne 1 r 1 vr, jeg vil råde at strikke "som maskerne viser" i stedet for.
Selve mønsteret består af en set-up row (undskyld min fine dansk) og 2 mønsterpinde som gentages, men efter disse 2 ovennævnte ribpinde, nævner opskriften ikke at du skal gentage denne set-up row, før du fortsætter i fin stil med patentmønsteret, ydermere fandt jeg så ikke helt ud af om det så passende med det lige antal pinde man skulle strikke. Men igen, check lige om du efter de 2 rib pinde, kan starte med setup row, som maskerne viser. Når det er sagt, så er det en rigtig dejlig cardigan at strikke, og resultatet er jo super, intet mindre.

En bette faktaboks måske?
Mønster: Pine fra Helga Isager
Pind: 4,5 mm
Garn: Tvinni Tweed (som er bare SÅ lækker, og virkelig pengene værd efter min mening), forbrug lidt over 300 gram, som enlig undrer mig fordi cardiganen virker bare så let, men mønsteret gør den selvfølgelig også dejlig fluffy.
Ændringer: jeps, jeg strikkede str. S men længden for str. L, indtil ærmerne var kommet på, så fortsatte jeg i S igen.
Hot / Not: Absolut hot, vil gerne have én mere, og mit tidligere klynkeri til trods, så kan jeg kun anbefale dem som overvejer at strikke den at komme i gang.
Udover at opskriften ikke kan kaldes velskrevet, så er indtagningernes placering på bærestykket ikke for fjong, dem ville jeg bestemt gøre anderledes en anden gang.














































By the way, glemt lige at nævne at det samtidig er mit bidrag til "12 projekter i 2009" på Ravelry, så jeg ikke lige denne her måned er rosinen i pølseenden (pudser glorie lige nu)

18 kommentarer:

nynne sagde ...

Den er blevet meget meget flot - skøn farve og tjekket med de fine træknapper. Jeg tør ikke forsøge mig med den-selv om jeg abulut syntes det er den fineste trøje jeg længe har set.

Nette sagde ...

Det er en rigtig fin trøje, Jeg kan godt lide den måde, der bliver leget med maskestrukturen. :-)

Det er også sådan en, man godt kan have et par stykker af i forskellige farver.

Karin Grøn sagde ...

Den er godt nok flot. En rigtig luksusjakke her i kulden.

Lone sagde ...

Den ser lækker ud! Og 300 gram er da stadig en letvægts-trøje, selv om patentmaskerne fylder lidt :-)

Shabby - Marianne sagde ...

Hvor er den skøn og den er jo til hel års brug :-)

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet lækker.
Den har da helt sikkert været alle trængslerne værd!

Bettina sagde ...

Elsker det design der...hun kan et eller andet (men ikke skrive opskrifter *s*), som gør hendes designs ekstra fascinerende. En klassiker er født. :o)

Fru Kahr sagde ...

Det var da godt, at du holdt ud, for den er fantastisk flot.

kludemutter sagde ...

WOW, den er lækker.
Super farve du har valgt.
Må på listen over ønsketing, hvis ellers man kan tyde opskriften.

Yt.

Githa sagde ...

Tillykke - både med at være kommet i lån og også med det lækre resultat.

Jeg er sikker på den hitter til de kølige sommeraftener :-)

Lise sagde ...

Superlækker, Tineke. Og tak for tipsene, Pine er også på min liste, og så slipper jeg da for at tænke så meget selv!

Gitte sagde ...

Rigtig flot. Et ønske projekt ;-) Er vild med den blå farve.

Lise sagde ...

Kan ikke helt huske hvordan jeg endte her - men ser at du er fra Askov. Min fødeby... byen hvor mine forældre stadig bor.

Lækker trøje du har fået strikket der.

God weekend.

Lise sagde ...

Kan ikke helt huske hvordan jeg endte her - men ser at du er fra Askov. Min fødeby... byen hvor mine forældre stadig bor.

Lækker trøje du har fået strikket der.

God weekend.

Gittemay sagde ...

Den er virkelig flot - og en dejlig farve, du har valgt.

KH Gittemay

Beate sagde ...

den er meget flot- du har nu inspireret mig til at være mere aktiv i Ravelry og jeg har joinet 12 projecter i 2009- nu må jeg jo så finde ud af hvordan det skal fungere.. har da nok af projekter at ta af for både januar , februar .......

Tanterne, Charlotte sagde ...

Tænk, sådan at strikke en hel trøje til sig selv med succes, endda udfra hjælpeløs opskrift.
Nu kunne man jo blive inspireret, men jeg er nærmere blevet lidt skræmt ved tanken.

superior sagde ...

huangjiamadeli
mancheng
reci830
qieerxi
beidisi