onsdag den 11. marts 2009

Lollipop, lollipop, lolli lollipop

Og så til en sjældenhed på min blog og så sandelig også på mine pinde.

Der er gang i sokker, lollipop sokker, som Nina har døbt denne eksemplar, de er også til hende, og ifølge den unge dame skal de være knælange eller hedder det knæhøje, nå ja, i ved, ikke?

Garnet blev købt i Holland, da vi var på strøgtur, og vi lige pludselig fik øje på en garnbutik, hvor jeg forsøgte mig med min bedste "nææææææ ligger der en garnbutik lige her" som fremkaldte alverdens snøft, støn og andre bemærkninger, mon de har hørt den før (note til mig selv, find på en anden floskel i den forbindelse). 

Men jeg købte faktisk ikke noget videre, end disse 2 nøgler lollipop garn, fordi Nina ville have dem. Der fristede ellers alt muligt andet og alternative garner derinde, men jeg holdt mig i skindet, gjorde jeg!

Nå, men disse ville jeg så forsøge at strikke fra tåen op, det må det være smart, og det er det også! 













Mønstret er fundet på Ravelry, og hedder Widdershins fra Knitty.com, i selv opskriften er en link til denne "magic toe-up cast-on", og så sad jeg her fuld koncentreret og fægtede med pinde og garn, men efter første pind, så kører det altså bare! Superfin. Det var så først senere jeg knækkede 2 Knit Picks strømpepinde, ææh altså!

4 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det er bare så farveglad, det garn. Jeg har også et enkelt nøgle liggende (gad egentlig godt have et par mere).

Og jah...en gang imellem er der bare ikke rigtig tid til bloggen, og så må man prioritere det, der er vigtigtst.

KH Tina

PS Har set, du har meldt dig til strikkefestivalen - glæder mig til at hilse på dig IRL

Gittemay sagde ...

FEDT garn. Sikke farver...hvad er det for noget?

Tineke sagde ...

Tina: ja, jeg håber jeg kan komme med til strikkefestival, glæder mig også til at opleve det :)

Gittemay: garnet hedder Lana Grossa Meilenweit, farve Sunset.

Tine sagde ...

Man bliver da helt glad af at kigge på de sokker :-)