fredag den 27. marts 2009

Sådan lidt vilkårlig...

Jeg ejer ikke en tilfældighedsgen, virkelig ikke! Herunder ses alle farver som er i det lækre kit af Christel Seyfarth's valmuesjal

Nu har jeg gået rundt om "den varme gryde" eller bare garnkittet og gramset garnet over flere omgange, snakkende med mig selv om at jeg først skulle være færdig med min Saddle Tee, og det blev jeg lige i går aftes. Farverne til sjalet er jo helt fantastiske.






























Og her er så også mit problem, jeg skal lave dunter med en længde på mellem 2 - 8 meter, sådan lidt vilkårlig, og så skal de sættes sammen, sådan lidt vilkårlig (dog uden for store kontraster), og det er bare svært for sådan en symmetri /systematisk én som mig, pyyyha!

Løsningen er dog fundet, jeg tabte en nøgle på gulvet, som så'n rullet et par meter, så sådan fungerer systemet nu, jeg kaster nøglen igennem min stue, som er ca. 7 meter lang, og så der hvor nøglen stopper, der bryder jeg garnet.

Næste problem bliver så at sætte dunterne sammen til et nøgle, altså, sådan lidt vilkårlig....

Fortsættelse følger, nok også sådan lidt vilkårlig, hø hø














Rigtig god, god fredag og weekend til jer alle, og må vi så nu ikke snart bare få lidt forår, altså, bare lidt....

16 kommentarer:

Anne sagde ...

*lol* sådan ville jeg også have det ...god fornøjelse med kasteriet :-)

Nette sagde ...

Åh, hvor er jeg misundelig. Det må jeg godt være, bare lidt, ikk? :-)

Farverne, garnet, processen. Ih....

Glæder mig til at følge arbejdet.

Angelika sagde ...

se her fik jeg jo et godt argument for IKKE at skulle investere i saadan et kit ;-)) Det der vilkaarlige er slet ikke mig ;-)) Men maaske kan jeg laere det ved at foelge med her ?
Fortsat god kaste-vinde-strikkelyst
Angelika

kludemutter sagde ...

Du er bare så smart ;))
Det bliver så flot.
Havde det selv lidt sådan da jeg rullede op til min nederdel, jeg lavede et færdigt nøgle af gangen.
Splejsede dem sammen, med lidt sæbevand fra en skål.

Yt.

Helle : sagde ...

Hvor ser det spændende ud, glæder mig til at følge med i udviklingen.

zeusstrik sagde ...

puha tilfældigt?? heller ikke godt for mit symetrigen. Prøv at lukke øjnene engang imellem, så farverne heller ikke bliver for pæne :)

Tina sagde ...

Ihh hvor er jeg spændt på at følge dit projekt :):)

Mette G. sagde ...

Puhha jeg får næsten ticks bare ved tanken om vilkårligheden ;-) Din ide med at lade nøglerne falde er da rigtig god.

God fornøjelse med. Farverne er lækre, så det kan da kun blive godt.

Githa sagde ...

Jeg vendter i spænding på at se projektet vokse :-)

Du gør da bare det samme med alle dunterne Tineke. Kaster dem gennem stuen og tager dem i den rækkefølge som du bagefter kan samle dem alle op i ;-)

Bare det var mig......altså...

Tina Mølgaard Andersen sagde ...

Puh-ha, jeg er da heldigvis slet ikke misundelig, ikke det der ligner. ;o)

Nej pjat jeg er DØDMISUNDELIG og jeg glæder mig til at følge din fremgang.

Med hensyn til at rulle garnnøgler op så lagde Anne engang denne besked ud på sin blog.
http://www.hverkenfuglellerfisk.dk/?p=3618

Måske det kan hjælpe lidt.

Gitte sagde ...

Jeg er IMPONERET! Det er virkelig noget af et projekt du har givet dig i kast med!!!!! Glæder mig helt vildt til at følge processen.

Jette sagde ...

Jeg er SÅ misundelig, kort og godt :)

Karen-Ditte sagde ...

En rigtig systematikker kan altid finde systemer, også der hvor de ikke findes. Jeg glæder mig til at se dit sjal tage form og farve. Strikker du frem og tilbage eller på rundt med opklipning? Jeg frygter selv vrangpinde med to garner.

Marianne S sagde ...

Jeg glæder mig til at følge dit project - Seifarts designs er simpelthen så skønne - jeg var vild med den overdel hun havde på om søndagen i Vissenbjerg,
Et af hendes kits står helt sikkert allerøverst på min ønskeseddel.

GOD ARBEJDSLYST.

Anonym sagde ...

Lyme disease is a condition that is created by a specific bacterium that is referred to as Borrelia Burgdorferi.
[url=http://www.what-is-lyme-disease.com/]lyme disease pictures[/url]

Anonym sagde ...

The skin disease is characterized by multi-colored fiber-like (filamentous) strands extruding from the skin!
[url=http://www.morgellons-disease-research.com/]morgellon[/url]