lørdag den 28. marts 2009

Systematisk vilkårlig

Dét må jeg være! 

90 dunter i bundtfarverne, og knap 50 i de røde nuancer. Jeg har fået rigtig gode råd fra Ida, som er i gang med hendes fuglesjal, og så havde jeg også læst beskeden fra Christel på Anne's blog, og det er utvivlsomt nemmere bare at rulle direkte op på en nøgle, MEN, jeg er sådan en skøvl til at bedømme afstand, så sådan her må det være for mig, brug stuens længde som målebånd, og så dunter og ruller vi derude af, mens jeg splejser garnet sammen undervejs.
Det kræver sin spytkvinde og noget godt rødvin, det splejsen, men det fungerer, og så håber jeg det holder.













Nu har jeg så 90 gram bundfarve og 41 gram røde farver.













Og her ligger nøgler så fuldstændig systematisk tilfældig klar til næste gang jeg skal lave nøgler.














OK, det her er så indlæg 2 -3 stykker ud af tjaaaaaaaaa, men jeg synes altså bare det er et spændende projekt, eller på rette X-factor sprog: en rejse

Men nu vil jeg føje min samvittighed, det er tørvejr udenfor, og så er der vist ingen undskyldning for ikke at løbe en orn'lig tur og brande noget af det tidliger nævnte rødvin og lidt tortilla chips af. Jeg er den der er smuttet...

11 kommentarer:

Gitte sagde ...

Godt med en løbetur. Min ligger fast søndag morgen i weekenden......

Karin Grøn sagde ...

Flotte farver men sikke meget garn man skal have for at lave det. Man kan selvfølgelig også bare bruge rester, hvis det er samme slags.
Held og lykke med arbejdet.

Jette sagde ...

Uha, det ville også være svært for mig at skulle bestemme hvilke farver der skulle ved siden af hinanden. Men glæder mig vildt til at se når du begynder at strikke det.

Kirsten sagde ...

Herlig dekoration i stuen og sikke skønne farver. Rigtig herligt at se på, det bliver sjovt at se forløbet. God fornøjelse!

Efi sagde ...

Hold da op sikke en lækker farvesymfoni det er jo en fryd for øjet - men hvor må det være svært at bestemme sig og vælge - der kunne jeg da godt nok blive svedt -

Anonym sagde ...

Så er det bare med at kommer derud af, jeg glæder mig til at se noget strikket.
ida, silkeborg

HANNE sagde ...

Skønt projekt og sikke meget motion du får, hvis du skal rejse dig hver gang du har kastet garnnøglet, hente garnnøglet, vinde garn og kaste igen :O) Jeg håber du kommer til at nyde at strikke det flotte sjal....bare det var mig :O)

zeusstrik sagde ...

lad os bare komme med på rejsen, flere indlæg tak :)

Shabby - Marianne sagde ...

Jeg glæder mig så meget til at følge processen - så der må gerne være ti indlæg for mit vedkommen.... jeg er så forelsket i Christels kits og sager :-)

Tine sagde ...

Hvor bliver det spændende at følge.
Det er nogle meget smukke farver.

irenebgsted sagde ...

Jeg er med på en billed serie. Hilsen Irene