fredag den 5. juni 2009

Blue cup

Er min version af Buttercup, en gratis opskrift på Ravelry, som jeg faldt over for nogle uger siden, fik akut åndenød, kom i tanke om de 6 hammerlækre nøgler Hempathy (Lavold garn) som ligger ud på fjernlageret, og så hoppede hele herligheden på pinden.

Så ind i mellem havestrabadserne, og ind i mellem med ret så sorte fingre & negle, har jeg strikket denne enorm lækre top, så jeg er bare SÅ sommerklar!!


Sidste weekend var det også det skønneste vejr, og jeg blev nok også lettere branket, men hvad, det foretager sig jo hurtigt.



Magnus med...

Faktaboks:
Mønster: Buttercup
Pind: 3,5 for det hele, simpelthen
Garn: 6 bundter Hempathy fra Elsebeth Lavold, fordelte de sidste 60 gram over ærmerne, så der var kun 1 gram tilbage, til at sy lidt sammen med
Ændringer: opslåningen til lace delen på forstykket er ikke elegant i opskriften, det er noget med en ny pind og garn, slå op på den, og strik det så sammen med det man allerede har på en anden pind, niksen. Men mere om det på min Ravelry projekt. Ydermere er der i mønsteret en del A-line udtagninger, og dem har jeg ikke lavet, så derfor er min ret så kropsnær, lige som jeg håbede den ville blive
Hot / Not: Superhot! Skal have flere, den er bare SÅ super anvendelig!

20 kommentarer:

Laila: sagde ...

Jeg har sagt det för, og siger det gerne igen: Den er bare sä smuk!

Strikkeheksen sagde ...

Den er lige i øjet og sidder helt fantastisk. Smuk farve, den bliver et rigtigt sommerhit :-)

Githa sagde ...

Den er bare for lækker Tineke :-)

Signe sagde ...

Den er bare flot. Også meget flottere end originalen i A-facon. Den synes jeg nemlig ikke er noget specielt.
Den her bliver da slidt op :-)

Fru Kahr sagde ...

Den er intet mindre end lækker:-)

Charlotte Illum Larsen sagde ...

som den bare klær dig så godt - den ser fantastisk lækker ud. Knus til dig fra Ærø

Fríða sagde ...

wow, hvor er den lækker! og klæder dig helt fantastisk.
kh.fra Island
Frida

Gitte sagde ...

Så smart, og klæder dig super!

Jette sagde ...

Endnu en smuk trøje fra din side, kan kun give de andre ret, den er smuk og farven er skøn.

Nette sagde ...

Åh, hvor dejligt, når man finder noget, der er et hit
Og sikke et held, der lige var garn nok.

Tillykke med den, den er blevet flot. :-)

zeusstrik sagde ...

den er jeg også faldet over, den er bare så kæk

Bebiane sagde ...

Den er lige i øjet, sidder perfekt på dig og farven er super her til sommer. Du har lavet en succes :-))

Anette sagde ...

Hej Tineke.
Hold da op hvor er den flot til dig. Især fordi den er uden pufærmer. De gør ikke noget godt for kvinder over 8 år ;o)

Dorthe sagde ...

Super flot bluse, den klæder dig virkelig godt og farven er skøn :-)

britt sagde ...

Suuuuuperflot! Kan godt forstå den hoppede på pindene helt af sig selv - både farve og pasform er i topklasse!
:-) Britt

Lise (fru Kvist) sagde ...

Superflot model. Jeg kan altså ikke lade være med at kommentere billedet med sønnen: han ligner dig vist mere end en lille smule, den dejlige dreng!

Tanterne, Charlotte sagde ...

Dejlig sommerbluse. Men originalen findes vist kun på Ravelry..? Jeg kan i hvert fald ikke sammemligne for at se hvad dine ændringer gør for modellen, kun at resultatet er blevet rigtig godt

Gittemay sagde ...

Super duper flot - og så klæder den dig jo bare SÅ godt.

KH Gittemay

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Og rigtig flot. :)

schjerning sagde ...

Hvor er den flot. Rigtig skøn farve og så klæ'r den dig rigtig rigtig godt :-)