fredag den 3. juli 2009

Coral

Så er denne her top blevet passende mishandlet, efter strik vel at mærke, så nu er jeg tilfreds.

Nå, det var vel at starte indlægget baglæns. Jeg vil lade billederne tale for sig selv, og faktaboksen ligeså.


Faktaboks: Coral fra Helga Isager (Amimono)
Garn: borten er strikket i 2 farver Cotton Viscose og selve bullen i Muskat
Pind: 3 til borten foroven, og resten på 3,75 mm
Ændringer: jeps, jeg brød mig ikke om det flagreværk forneden, så der strikkede jeg en bort i samme materiale som borten foroven.
Og den største ændring kom da jeg var helt færdig med den og jeg fik den på, jeg lignede jo en højgravid, eller noget, men godt så det ikke ud. Så indunder symaskinen med den, og fra hver side blev der fjernet 8 cm, så i alt forsvandt hele 16 cm i bredden (!)


12 kommentarer:

Irene sagde ...

Hvor er den blevet flot! Det er nogle rigtig gode ændringer du har lavet, ellers kan den let komme til at ligne et telt:-) Men din model får jeg helt lyst til at strikke:-)

marianne sagde ...

Den er bare rigtig flot:)

LineMo sagde ...

Jeg synes den er meget flottere sådan som du har lavet den.

Måske skulle jeg gøre forsøget.


Line

Fríða sagde ...

den ser rigtig fin ud på den måde, har nemlig ventet lidt med at strikke den, netop grundet den der gravide effekt.
kh.fra Island
Frida

Pia sagde ...

Jeg syntes også den er flot, og den sidder ualmindelig godt på dig.

Annette sagde ...

Ja, jeg er ikek helt færdig med min udgave, som efter prøvning igår er blevet trævlet op, og nu strikkes med færre masker på forstykket...jeg har ikke DollyParton mål omkring brystet *G*
Men sød effekt du har lavet med borten foroven og nederst.

Jette sagde ...

Den er godt nok blevet flot, og kan godt lide at du har lavet borten forneden også. Modigt gjort at du satte den i symaskinen. Skal altså også have købt garn til den.

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Det kan gdot vaer det blev en haard foedsel, men resultatet er flot!

Shabby - Marianne sagde ...

Hvor er den skøn og farverne er så gode til dig. Sjovt jeg sad og kiggede på den model igår som et muligt projekt sommerferie.... Nu får jeg endnu mere lyst...

Gittemay sagde ...

Superflot - og supergod løsning på et modelproblem, som også har afholdt mig fra at lave den.
Og så klæder den dig smadder godt :-)

KH Gittemay

Bebiane sagde ...

Flot den ændring du har lavet, du er ikke en der sådan opgiver :-))

Fru Thorsted sagde ...

Den er bare blevet sk... go'! Jeg har også kun haft min nyligt færdige på en enkelt gang, da den måske nok ikke lige helt var hvad jeg havde håbet på... :-(
Nu ejer jeg så ikke skyggen af sykundskaber, så jeg kan desværre ikke lige fixe den, så den bliver smart som din!