mandag den 31. august 2009

Bella, bella Donna

Er I klar til at finde hæklenålen frem?? For denne her sag er bare SÅ fin! Både at hækle, men så sandelig også i brug. Fint at smække over en top, t-shirt eller bluse, nu når den mest lækre varme er ud af luften.

Mønsteret er Bella Donna, lavet af Laila. Du kan finde mønsteret på hendes blog i 2 størrelser, find noget passende garn og en nål frem og sæt i gang!

Jeg har her lige nogle få "undervejs" billeder med. Vesten er hæklet oppefra og ned, og lige her, under armene, kan man lige prøve den på, og evt. lave armhulerne mindre / større, inden turboen sættes på nålen for at hækle videre.

Man slutter af med at hækle forkanter på, derfor ser det her ud til at den er for lille :)


Disse fine knapper fik jeg af Laila, sidste gang hun var her. Bare så fine, og selv om de faktisk er ret tunge, så får det ikke vesten til at pose eller noget. Super.
Resultatet er en lækker vest, som bare sidder godt, kort og godt. Nu iler vi til en faktaboks.

Garn: 100 % Geilsk uld
Nål: 3,5 mm

PS: Er du ikke startet endnu?? Du kan ikke leve uden, altså....

13 kommentarer:

Laila: sagde ...

*S*

Jette sagde ...

Jamen, jamen hvad så med alt det andet der ligger foran i kurven Tineke...:o)) Den er bare vildt sød og klæder jo fint dig også, jeg smutter lige forbi Laila, for den skal da på to-do. Tak for linket.

Karina sagde ...

Smækker lækker og top-anvendelig. Måske det er et af vinterprojekterne!

marianne sagde ...

Den er rigtig sød. Jeg bliver så inspireret her på bloggen, så jeg ville ønske jeg var en blæksprutte:)))

ida, Silkeborg sagde ...

Nå, har du fundet kablet....

Lykke sagde ...

Den er godt nok fin og sikke nogle søde knapper. Så er det at man ærgrer sig over at man ikke er bedre med hæklenålen :-)

Gitte sagde ...

Naaaj hvor er den flot, og hvor klæder den dig bare super godt. Skøn farve til dig.

Måske jeg skulle forsøge med hæklenålen.

Maiken sagde ...

Tjaaa, ingen vej udenom, jeg må få lært at hækle på Fanø. Det må da kunne lykkes med de kapaciteter jeg skal bo sammen med ;o)

kludemutter sagde ...

Skulle tro den var designet lige til dig ;)
Hvor er i fine sammen.
De knapper passer lige som fod i hose.

Yt.

Gittemay sagde ...

Roooolig nu, Tineke :-))). Der er jo lige de der maaaange ting i kurven og kasserne og....Men jeg har da hentet opskriften, og det er da en start.
Nu har du så lavet den - og NU er jeg sikker på, at den skal laves. Den er superflot. Klæder dig smadder godt :-)

KH Gittemay

Karin Grøn sagde ...

Denklæder dig fantastisk godt men du har jo også figur til at bære det med åbningen ned foran. Det kræver en flad mave og pæn figur synes jeg. Smuk model og farve til dig.

Bebiane sagde ...

Wauu hvor er den fed!!!
Den er så romantisk og smuk, du får en flot talje bagfra.

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Hold fast, hvor er den bare soed!