lørdag den 19. september 2009

Lidt forskelligt

Advarsel: small talk-indlæg. At det så har været mere end tavs her på bloggen, ér sikker og vist. Det er der en god god grund til. Uden at gå for meget i detaljer, så slår det offentlige - endnu engang - fejl overfor vores mindstemand. Han ér taget ud af SFO nu, ingen yderligere kommentarer til det, kun skuffelse, og han ér startet i 0. klasse, og det går faktisk ret godt, og hvor er vi glade for det.
Det betyder dog at fru flexjobber her, ikke får hvilet de timer jeg skal efter arbejde, men straks iler i skole for at hente den unge mand. Det fungerer for Magnus, han er glad for at komme hjem.
Det fungerer dog slet, slet ikke for mig. Det kan også kun kaldes for en panikhandling, at han er taget ud af SFO, men vi må jo klare os, så derfor er det så tavs på bloggen.
Jeg prøver med overspringshandlinger som at få håret farvet, så kan alle de grå slet ikke ses, og det er da godt. Og snakker med mig selv om at jeg kan sove når jeg bliver gammel. Ikke mere om det nu.

Den glade gut er sidst i august fyldt 6 år, han var så spændt, at han på selve dagen ikke kunne være til, så selve fødselsdagen blev "suspenderet" til dagen efter, hvor han veludhvilet og glad to fat på en hel lørdag med festivitas og gæster, tjuhej.
Vi er også i gang med at høste de Plumske tomater, og ærlig talte, er vi noget skuffede over smagen, så jeg tror at jeg smider det hele i ovnen med noget olie og krydderier, og får dem brugt på den måde i stedet for. Til næste år bliver det "almindelige" cherrytomater og andet lækkert vi får puttet i drivhuset.
Forgangene søndag var vi en tur til Sønderskov Slot, som ikke ligger så langt herfra. De afholdt det årlige renaessancefestival, og sikke meget de havde gjort ud af det. Kostumerne, arbejdende værkster, boderne, alt hentydede til middelalderen.


Det var lige det med small talk'en herfra. Kan I nu have en god weekend derude!

11 kommentarer:

Marianne sagde ...

Nogen gange så udfodres man mundfulde der gør at enderne ikke når hinanden.... Jeg håber at der findes en løsning omkring mindstemand og de frie eftermiddage for ham.... Og den med hårfaven - den kender jeg.... prøv noget orange - det ændres en fokus total :-) God weekend til dig og dine

Laila: sagde ...

I nste uge kommer vi og tager dig med til fanö, sä kan du...nej, mäske dog ikke... slappe af... men vi skal i allefald have det sjovt.
Jeg har købt hovedpinepiller!

kludemutter sagde ...

Sikke noget rod ;)
Det kan du da ikke holde til i længden.
Husk nu at passe på dig selv.

Knus Yt

britt sagde ...

Gulp! Jeg håber I finder en løsning - både for dig, så du ikke slides helt i stykker på det - og for din søn; selvom han gerne vil hjem vil behovet for at lege med ligesindede om eftermiddagen sikkert trænge sig på også.
Varme tanker sendes igennem cyberspace...
:-) Britt

Bettina sagde ...

Oh boy, hvor ærgerligt! Så er det godt, jeg ikke har forstyrret dig, som jeg havde tænkt mig at gøre - der er nok at bruge dine dyrebare kræfter på. :o(

Gad godt ned på Sønderskov Slot til renæssancemarked en gang, det har bare aldrig passet - men deres julemarked er vi ret vilde med. :o)

Lisbeth sagde ...

Åh, det er så hårdt med de kampe. Håber, det ender godt for jer, og du ikke slides helt op. Jeg håber, du får en rigtig god weekend på Fanø med masser af energi og opladning til efteråret. Hvor ville jeg dog gerne med jer, men den indtægtsgivende virksomhed kræver min tilstedeværelse. Så jeg nøjes med Svendborg om 2 uger, og oj hvor jeg også glæder mig. Men hyg dig, og pas godt på dig selv.
KH Lisbeth

Gittemay sagde ...

Det lyder jo ikke godt, Tineke - slet ikke godt. Håber virkelig, at I finder en løsning, inden du bliver helt slidt ned.

KH Gittemay

Helle : sagde ...

Py ha det lyder hårdt for jer alle ! Pas godt på hinanden !

Susanne sagde ...

Om 3 døgn skal vi holde børnefri og bare hygge..... one way or another :o)
Jeg tager stearinlys (ikke til at drikke - men at lyse op) og lidt bailey med til at skylle rødvinen ned med !
Så kan vi lige sige et par grimme ord om kommuner og kloge hoveder !!
Knus
Susanne, der også trænger til "børne"fri

Tanterne sagde ...

Du har da fået din sag for.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der fik jer til at opgive sfo'en, men der skal da noget til, før man giver afkald på nødvendig hvile.
Jeg håber der hurtigt vil vise sig en brugbar løsning.

Nette sagde ...

Altså, her bliver du altså nødt til at forklare lidt mere. Jeg bliver helt nervøs for det dér med den SFO. Kommer måske selv til at stå med problemerne næste år ved denne tid. :-/