mandag den 12. oktober 2009

Fanø - del 3


Rovet var enlig ganske beskedent, og dog :) høøm

Total lækker er den nye uld / bomuld kvalitet af Bente Geil, med en diskret glans og lækre farver må det blive et hit!!

Derfor kunne jeg hellere ikke stå for hverken Spidskompetence, i kategorien "absolut må ha", den kom med hjem i denne grå farve
Og til min Nina en Sidelæns, som er bare så sød, og i denne kvalitet ka' det altså ikke gå galt. Egner sig med garanti også smaddergodt til babystrik. Den valgte jeg i den lyseblå farve, og heldigvis synes Nina at den farve bare er SÅ smuk, det kan ik' blive bedre, vel?

Jeg vidste på forhånd godt at jeg gerne ville købe Anette Danielsen's bog "Det er ganske vist", baseret på H.C. Andersens eventyrer. Den er herlig fra start til slut, og især sidste opskriften tager kegler, men den synes jeg ikke jeg vil afsløre her for dem som ikke har købt bogen endnu.

Den købte jeg i Kunstladen, hvor Anette også udstillede mange af hendes modeller. Jeg faldt pladask for "De vilde svaner" som jeg vil strikke til Magnus. Den skal strikkes i 2 tr Alpaca 2, hvor jeg købte Alpaca 2 i en farve, og den anden tråd bliver noget af den gode af Marianne'ssupersoft, som jeg har en "bette" spole af.

Kunstladen var en lækker, lækker butik. Vi var der 2 gange, begge gange med gode grunde (ellers skulle vi nok havde fundet på nogen). Det eneste som irriterede mig var, at der manglede priser på en del varer, og jeg giiiiider ikke spørge hver gang, så der slap jeg billigere end jeg ellers ville have gjort.




I Forsamlingshuset i Sønderho, købte jeg en ryg- og bryst varmer vest (håber da også den kommer til at varme skuldrene, så'n set) af Else Schjellerup. Garnet er, hvis jeg husker ret, noget Alpaca værk, men meeeeget blødt.. Det skal vaskes inden strik, bundtet blev 3 x så stor efter det, så nu er det klar til at blive strikket. Så der hæng mine 3 strenge og blafrede i den Fanø'ske vind, som faktisk var meget mild, hele søndagen.



Af Laila fik jeg disse 2 lækre nøgler Zauberball, hvoraf jeg allerede ved jeg vil strikke en af disse sjaler fra Westknits, en gut som har lavet en masse fine sjaler, bare se på Ravelry.
Jeg købte også en pung hos Tanterne, de er søreme hyggelige, de tanter altså.

Så, summa summarum, jeg er bare SÅ klar igen til om 2 år!! Meget gerne i selvsamme überhyggelige selskab, tak.

Stort tak til Laila, Dorthe, Ida, Susanne, Bente og Maiken!

14 kommentarer:

Laila: sagde ...

Selv tak söde.

Ja, vi ses igen, forhåbentlig ogsä för, men i allefald pä Fanø om to är. Jeg lover ogsä at tage mit allebedste strikkehumør med og et vaskeklud-projekt til hvis der ikke er noget andet der fungerer, okay!?

fru westerskov sagde ...

Jeg bliver jo helt misundelig, når jeg læser sådan et indlæg ;-)

kludemutter sagde ...

For hunne nogle dejlige ting du har købt.
Pungen er bare så lækker ;)

Yt.
ses vi i Fredericia ?

Efi sagde ...

sikke dog en dejlig tur til Fanø, det lyder skægt, huggeligt og dejligt - og sikke nogle dejlige indkøb - uhm ja den spidskompetence går jeg også og lurer lidt på - men det vrimler med ting man får lyst til at strikke - og bogen det er ganske vist den er bare lækker - min svigerdatter har bebudet at vi skal se pa lagegarn når de kommer på efterårsferie - måske skulle jeg sælge den sidste opskrift til hende - den er altså hurtigere at strikke end de andre 3-4 ting hun drømmer om - så der bliver vist ikke tid til mig selv strik lige her og nu -

Karen sagde ...

Sikke en masse dejlige ting! Jeg er da helt tosset med den grå farve til Spidskompetence, den ser virkelig flot ud!

Anonym sagde ...

Det er første gang jeg lægger en besked på din blog, men jeg har læst med "på sidelinjen" gennem et stykke tid, da jeg synes din smag mht. strik ligner min ret så meget.

Spidskompetence er jeg også faldet for med et brag og jeg glæder mig til at dit færdige arbejde.

Vesten af Else Schjellerup ser også rigtig spændende ud, og det lyder da sjovt, at garnet skal vaskes først.

Conny

Tineke sagde ...

Laila: ja for søren, forhåbentligt før, altså!!

FruWesterskov: det var altså også en skøn, skøn tur

Yt: pungen er bare lækker, god faginddeling, lige som jeg vil have det. Og jeg regner fast med at besøge det Geilske univers i Fredericia

Efi: uha ja, den spidskompetence, jeg har set den færdigstrikket, og tro mig, den er lækker, lækker og atter lækker!

Karen: farven er hammerflot, og dog er det svært at vælge, for farverne i netop den nye kvalitet er faktisk alle noget jeg kunne finde på at bruge, suk

Conny: ja men, velkommen til! Spidskompetencen glæder jeg mig også at sætte pindene i, nu skal jeg liiige have nogle andre ting strikket først, bl.a. Schjellerup vesten, ja, det lød også helt sjovt med bundtene, men du kan tro de "voksede"
Blogger du selv, vil jeg da gerne få din blog adresse!

ida, Silkeborg sagde ...

Selv tak, jeg glæder mig næsten allerde....

Tineke sagde ...

Ida: også mig, helt sikkert, supertur!

Jette sagde ...

Ene lækre ting og sager, du har hjembragt fra Fanø. Rigtig god fornøjelse, glæder mig til at se resultaterne :)

Anonym sagde ...

Hej igen
Jeg har ikke selv en blog - endnu da - men hvis det har interesse kan du se noget af det jeg har strikket på ravelry. (brugernavn Conras)

Conny

Helle : sagde ...

Sikke da nogle skønne ting du har købt, glæder mig til at se når du begynder på de forskellige ting.

Kender godt pungen, har en taske og en mindre pung i det samme design og er vild med det.

Marianne sagde ...

hø hø - du fik vist shoppet mere på Fanø end jeg gjorde. Jeg faldt for Afrodite og ballonkjolen af Karen Noe og så topstykket af Geilsk.... Jo jeg er lidt bagud med modellerne, men det gør ikke noget....

Gittemay sagde ...

Wauw!!!! Lækre sager...:-)))

KH Gittemay