mandag den 19. oktober 2009

Orange


Jeg er blevet opfordret af Tina til at være med til farveladeleg, og nøj, det har været skæg! Men søreme ikke så nemt som jeg i første omgang troede, for "sådan en hollænder som mig, har da garanteret en masse orange", tænkte jeg, men niks, det var ikke så ligetil. Nu er det dog lykkedes mig at finde 7.

Første er de 2 yngste i gang med årets lygtemænd, som skulle blive en blanding mellem en uhyggelig én og én som skulle se søøøød ud, den opgave pudsede jeg farmand på, god fornøjelse :)
Og jeps, jeg har garn ved siden af kogepladen, og hvad så?
Yngste's skraldebil, meget orange, men ikke god til at hjælpe ham med at holde orden, ikke nikke nej.
Aaah, mais oui, kræs! Altså, det er første gang jeg skifter bekendtskab med Wollmeise garn. Som er - tror jeg og håber jeg - kendt for sine indfarvninger, og ikke nødvendigvis pga selve garnkvaliteten, for den er hmm tja (den kvalitet kender I, ikke?) Men farverne på denne her er bare lækker lækker, og nøglen skal nok forvandles til en lekker halsklud.
De sidste morgenfruer, plukket i går, De har fået nattefrost, men stadigvæk er bedet ret så fyldt med blomster, så vi plukker mens de endnu er der. Forresten var vejret så dejligt i går, at vi sad i de stole man lige kan skimte ud af vinduet, herligt, og det i oktober.
I lørdags lavede vi bål, med snobrødsdej nok til 5 familier, det smagte rigtig godt. Det syntes hunden nu også, der falder jo lidt fra, så'n udenfor. Vi har stornydt vejret her i efterårsferien, skønt altså! Røde kinder og hørmende tøj, men smadderhyggeligt.
Min yndlingsbluse, har haft den i godt 6 år, men den sidder ski'godt, og holder sig super.
Ældstesønnens fodboldbluse, som er unik af flere grunde. Den er fra det hollandske nationalhold i fodbold, feeeedest. Sønnen har købt den for 3 år siden i Italien, og har brugt den lige siden (selv om han nok er vokset 20 cm eller mere siden da, så man kan regne ud den var noget for stor, da han købte den). Og så er den ikke i stykker, mystisk, hvis du spørger mig, for båret af en "lille" dreng på 10 år til nu en forvokset teenager på 13 og så uden skræmmer, jeg fatter det ikke, men sjovt er det. Og den er ikke for lille endnu.
Så, det var mit bud på 7 ting i mit hjem i orange. Og nu vil jeg gerne give stafetten videre til Laila, Dorthe og Trine. Og, for at glæde Laila (og de andre 2 piger var vidner), så var hun SÅ glad for tisgule farver på Fanø (har billedbevis, hvis det bliver nødvendigt), at det må være på sin plads at få jer 3 til at finde 7 gule ting i eller rundt om jeres hjem. Rigtig god fornøjelse :) :)

10 kommentarer:

Tris sagde ...

7 tisgule ting..... puha - det bli'r svært. Jeg er omtrent lige så glad for gul som du og Laila. Men men men - jeg gi'r det et forsøg (måske det bare bliver et billede af 7 Netto poser ;o)

Laila: sagde ...

Den var ond...måske 7 forskellige farvestifter kan gøre det?

Hold Masken sagde ...

/ ting i orange ville jeg vistnok få svært ved, men det gav da lige et lille gib i mig da jeg så din yndlingsbluse for jeg har en magen til bare i blå nuancer. Min er også mindst 6 år gammel, jeg vil nærmere tro 7 år og man kan overhovedet ikke se den er blevet brugt og det kan jeg så lige love for at den er :-))

ida, Silkeborg sagde ...

Nu er du da vist lidt ond ved dine kursus kammerater, du får sikkert 7 billeder af prøven med den tisgule i fra laila....

Gitte sagde ...

Ser fantastisk lækkert ud det garn. Har ikke set det før, men får det lyst til at både se og røre ;-)

Skøn bluse - den kan da sagtens holde 6 år til.

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Fornemt - det var en rigtig god orangeserie. :)
Jeg synes det var saa sjovt at finde farverne. Man kigger pludselig paa ens hjem paa en helt anden maade.

Marianne sagde ...

Sikke nogle dejlige ting i min ynglings farve og især sønnens fodbolds trøje - den kan da få mig til at overveje et statsborger skifte :-)

Karin Grøn sagde ...

Skægge ting i orange. Jeg tror den farveleg styrker ens opmærksomhed på detaljer.
Hvor er Vilde svaner flot og jeg kan se, at du har været i gang med Bente Geils Spidskompetencer. Den har jeg også lige købt, men i en lys petrol, så jeg GLÆDER mig til at få gang i den. Du er utrolig hurtig til at strikke kan jeg se.

schjerning sagde ...

Sikke nogle fine billeder - en sjov leg. Jeg aner faktisk ikke hvilke farver jeg ville have let/svært ved at finde...

Bettina sagde ...

Shoot, det havde jeg da helt glemt! Den opgave har jeg også fået, men liiiige på den anden side af to x børneinfluenza, så det havde jeg svedt ud igen.