torsdag den 12. november 2009

Det er da helt vildt!

For trøjen "De Vilde Svaner" er færdig. Det var sådan en af de projekter, hvor man kan blive helt ærgerligt over at lukke sidste maske af. For den har været en sand fornøjelse at strikke, fra start til slut.

En superlækker kombination af Marianne Svit's Supersoft (har I forresten set silke-ulden på hendes hylder? Den ser bare mums ud!) og Isager Alpaca 2 som jeg købte samtidig med bogen, altså fra Fanø rovet.





Garnmængden slået til, til trods for at jeg kom til at se, mens jeg var godt på vej bullen, at trøjen blev noget kort i det. Og nej, det er ikke kun fordi mine børn er speciel høje, hendes størrelser ér altså til den korte side. Jeg endte med at strikke en str. 6 år med en længde på en str. 8 år til Magnus, som lige er fyldt 6. Først senere kom jeg også i tanke om at jeg gjorde samme nummer dengang jeg strikkede Kiwi trøjen, tilbage i 2007, hvor jeg forlængede str. 4 til 6 år, til min dreng på dengang 3 år.

Nå, skal vi ik' bare lige nuppe en faktaboks?

Faktaboks:
Mønster: De Vilde Svaner (aka Vilde Magnus) fra bogen "Det er ganske vist..." fra Annette Danielsen
Garn: 140 gr Supersoft og 140 grIsager Alpaca 2
Pind: 4,0 & 4,5 mm KnitPicks
Hot / not: absolut hot, der skal dog lige en langærmet ind under, ellers kradser den i følge Magnus (det må være Alpaca'en)

Coming up: fra førnævnte Fanø rov er søreme et styks færdig strik mere at prale af, der mangler blot lige nogle billeder.

16 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op, det er godt nok længe siden, jeg har set så flot en drengetrøje - han ser også ud til at være begejstret :-)

Efi sagde ...

ej hvor lækker en trøje - og så må den må være superlækker at have på i den blanding. Glad for at du skriver det med længden i Annettes ting, jeg har nemlig måttet pille op til Michell - tunikaen blev for kort - kunne ikke forstå det, for mente da nok at højden ellers plejede at passe frøkenen.

Helle : sagde ...

Det er en rigtig flot drengetrøje, glæder mig til at se det næste du har færdig!

Tris sagde ...

Flot trøje til en flot fyr.
Hmmmmmm..... den må da vist på to-do listen.

britt sagde ...

Skøn trøje til en herlig og glad knægt. Den garnblanding er bare mums - så jeg kan godt forstå at han er glad.
Og hunden.....suk....samme race som min barndomshund....jeg bliver SÅ blød i knæene hver gang jeg ser en "Kleiner".....suk...
KH Britt

Lykke sagde ...

Rigtig fin trøje til køn dreng :-)

kludemutter sagde ...

Super modeller :)
Det er nogle flotte snogninger den har.

Yt

Fru Kahr sagde ...

Den er vel nok lækker. Det kan ellers godt være svært at finde gode modeller til drengene.
Den må på min lange liste over fremtidige projekter.

Bebiane sagde ...

Den bluse klær ham rigtig godt, den er så flot.

Jette sagde ...

Den er bare flot den model, og han ser jo super godt ud i den. Lækker garnblanding du har valgt.

Marianne sagde ...

Hvor er det en fantastisk trøje til en skøn knægt....

Gittemay sagde ...

Den er godtnok flot! Meget meget klædelig. Skal vist liiige have fat i den bog og kigge lidt :-)

KH Gittemay

Fynpige sagde ...

Hejsa, kom lige forbi din blog *SS*

Ellen Kathrine sagde ...

den ser rigtig putte sig ind i blød ud... lækker..

Kh Ellen :-)

Dorthe sagde ...

Hej
Kunne du ikke lige være sød at kontakte mig enten i butikken eller på mail
butik@modestoffer.dk
jeg får plads til mere garn fra januar og vil gerne have lidt råd om hvad jeg skal købe hjem.
Mange hilsner Dorthe fra modestoffer

Nette sagde ...

Bravo! Den er blevet flot.

Jeg kan se inde ved Dorthe, at I er klar over, I var i tv.
Jeg er sent ude, men har først lige fået det og se nu, og ville da lige fortælle, at jeg sad og vinkede til jer. :-)