tirsdag den 23. februar 2010

Lille opsamling...

...af hvad jeg har strikket i år. For lidt har jeg da lavet.

Jeg startede året blødt op med en Baktus, absolut mindlezzzzzzzz strik, men fin da. Det vil sige, den er vist fin, for da den var vasket og tørt, nuppede Nina den, og siden har jeg kun lige se den komme forbi på hende, så at den er fin, det tror jeg da.

Faktaboks: Baktus (Strikkelise)
Pind: mener det var pind 4,0 mm
Garn: 100 gr Schoppel-wolle Zauberball

Vi iler straks videre til Citron, som blev til på en togtur frem og tilbage til civilizationen aka Holland. Ja okay, SÅ søgt og brugt før, men det var nu dejligt. Årsagen var et fantastisk gensyn med gamle kolleger fra det sted hvor jeg arbejdede fra 1988 - 1992, så det var ligesom lidt tid siden :)
Anyways, på turen strikkede jeg denne her, og den er da fiiiin, hverken mere eller mindre.

Faktaboks:
Mønster: Citron (Knitty, winter 2009)
Pind: 4,0 mm
Garn: 50 gr Kauni wool 8/1 lace

Og så til sidst nogle hyggesokker til drengene i Drops Eskimo. Mønsteret har det sexede navn 113-30, og så har jeg kun et billede af mindstemanden i hans, for teenageren vil i hvert fald ikke fotograferes, siger jeg bare.
Garnet egner sig ellers slet ikke til sokker, og efter 5 minutters brug ligner de også noget slidt noget, men varm dét er de.

Faktaboks:
Mønster: hyggesokker 113-30
Pind: strømpepinde 8,0 mm i bambus
Garn: Drops Eskimo, 100 gram til hver sådan rundt regnet

Coming up: færdig Paper Dolls

2 kommentarer:

Laila: sagde ...

Godt at du fandt bloggen ige... ;o)

Helle : sagde ...

Rart at se dig tilbage på bloggen, det er da nogle dejlige ting du har fået strikket:-)