lørdag den 27. marts 2010

Der strikkes...

... til den store guldmedalje. Lige nu er det Nina's bolero som jeg ret trofast strikker på. Det er Isdronningen - bolero fra Annette Danielsen's bog "Det er ganske vist" og er 3. model jeg strikker fra den bog. Og jeg er ikke færdig med den endnu da, der er bare så mange, fine modeller i den!

Jeg strikker den i originalgarnet, Isager Højlandsgarn og Viscolin. De er lækre for sig, men jeg synes det er en underlig kombination af garner. Resultatet bliver dog dejligt, og mon ikke også en vask vil få det stive viscolin og det bløde højlandsgarn til at "flyde" mere sammen? Det håber jeg på.

De sidste 3 uger har jeg haft denne bog på sengebordet, og den er rigtig spændende læsning. For dem som vil udfordre sig selv med lidt sjovt patentstrik i flere farver kan den varmt anbefales, da hun nøje gennemgår de brugte teknikker. Og så er der selvfølgelig opskrifter. Det er (og her må jeg altså prale) import-hollandske Nancy Marchant, så det gør det endnu mere sjovt at læse om teknikkerne, som hun har dygtig gjort sig i, i det Hollandske.

Og, som I nok har vænnet jer til, når jeg nu engang har fundet vej til bloggen, så slipper I ikke med kun 1 indlæg. Så coming up: ny indkøb

2 kommentarer:

Angelika sagde ...

Isdronningen gad jeg godt eje i min størrelse .-)

Britt sagde ...

Yes, den bog har jeg også lige købt i NY - den er SÅ fantastisk, både tekniksiderne og modellerne!
Bolero'en ser fantastisk ud - jeg glæder mig til at høre hvordan den er efter vask.